Студентите по целия свят понижават интереса си към банковата сфера 5 години след колапса на Lehman Brothers, сочи проучване на Deloitte. Въпреки това секторът продължава да е вторият най-популярен за бъдеща кариера.
Изследването показва, че популярността на работата в банковия сектор е спаднала значително в последните години, въпреки че браншът остава устойчив на фона на финансовата криза.
Спадът на интереса към професията е логичен с оглед на постоянните обвинения за финансови машинации, погрешно управление, и дори цялата глобална икономическа криза.
"Банкирането има доста поразклатена репутация", заяви Кевин О'Рейли от Deloitte, цитиран от CNBC . "Другият начин на тълкуване на фактите е да се каже, че въпреки много напрежение във финансовия сектор хората продължават да искат работят в него", допълни той, базирайки размишленията си на втората позиция в своеобразната класация.
Счетоводството и одита запазват челната си позиция в ранглистата на Deloitte, докато производственият сектор отново заема последното място. Компютърната индустрия продължава възхода си, изкачвайки се заедно с банкерството на престижното второ място.
Проучването на базираната в Лондон изследователска компания обхваща мненията на 108 000 студенти в световен мащаб, които са подредили своите топ пет желани работодатели.
И докато банкирането продължава да предлага високи доходи в бъдеще и все още сравнително добро публично име, проучването установява, че производството не успява да се наложи, поради липсата на участие на служителите във взимането на решения.
"Хората, които обмислят кариера в банковата сфера, смятат, че иновациите са важни, но не виждат такива в сектора. Иновациите, динамиката и творчеството са компоненти, свързани с индустрията, като компютрите", заяви Маргарет Дойл, координатор на изследването.
"Банките се нуждаят от иновации, защото те трябва да преосмислят бизнес моделите си", добави още тя.
Изследването показва още, че студентите виждат банките като трамплин за бъдеща кариера. Повече от половината от анкетираните очакват да се прехвърлят към друг работодател рамките на три години, което представлява сериозно предизвикателство за банковата индустрия.
"Хората мислят доста прагматично за многоетапна кариера. Много от тях обмислят смяната на работа в рамките на три години. Работодателите трябва да размисляват за това и как да се задържат служителите си", посочи още Кевин О'Рейли.