За първи път в историята европейските компании разчитат на развиващите се пазари за повече от 1/3 от приходите си, съобщи Блумбърг, цитирана от Bulgaria On Air.
Водена от корпорации като Swatch и SABMiller, Европа ще формира 33% от продажбите си през 2013 г. в развиващите се страни, което е почти три пъти повече в сравнение с началото на века.
Докато американските компании разчитат на вътрешното потребление за 70% от приходите си, бизнесът от стария континент, белязан от най-дългата рецесия в историята, вероятно ще формира по-малко от 50 на сто от продажбите си на местна почва.
Очакванията за високи продажби в развиващите се страни увеличават и възможностите за акциите на европейските компании, търгуващи с тях. Според анализаторите тази зависимост подобрява дългосрочната перспектива пред печалбите на производителите.
Това се забелязва най-осезаемо при книжата на компаниите за луксозни стоки като Swatch и производителите на храни и напитки като SABMiller и Nestle, които поведоха подема на европейските пазари след дъното от март 2009 г.
Анализаторите обаче предупреждават, че бързоразвиващите се пазари също са изправени пред рискове и може да се очакват някои неприятни изненади от тях.