България
И днес една от водещите теми е бъдещето на АЕЦ Белене. „При последното проучване в средата на септември т. г. се вижда, че 46% от запитаните не знаят какво да мислят за проекта „Белене“ или не биха отишли да гласуват на референдум“, коментира социологът Мира Радева.
Продължение има и темата за ДДС ставката за лекарствата. Според министъра на здравеопазването Десислава Атанасова, която настояваше за въвеждането на диференцирана ставка за медикаментите, заплащани с публични средства, от догодина, разчетите не позволяват въвеждането на мярката още от 2013 г.
Ако пък живеете в София, имаме добра новина и за вас - до края на 2014 г. столицата ще разполага с 20 нови трамвая, каза за Investor.bg зам.-директорът на Столичния електротранспорт Иво Василев.
Основателят на Синерджи Груп Калоян Кирилов твърди нещо, което мнозина подозират - българите продавали бизнеса си, едва когато имат проблеми.
По света
Отново лавина от не дотам добри новини. САЩ остават единственият светъл лъч за глобалната икономика, която е на прага на нова рецесия, разкриват данните на индекс, проследяващ икономическото възстановяване, докато Световната банка намали прогнозите си за икономическия растеж на Източна Азия и Тихоокеанския регион, а съветът за надзор на системните рискове призова щатската администрация драстично да ограничи възможността големите банки да теглят кредити. Италия пък не виждала необходимост от европейски контрол върху реформите.
Същевременно в Унгария все пак разумът надделя и правителството се отказа от данъчен план, който се определяше като една от основните пречки за отпускането на помощ от Международния валутен фонд (МВФ).
Между другото
YouTube ще подпомогне 60 нови канала, главно ориентирани към потребителите във Великобритания, Франция и Германия, които ще предлагат „брандирано” видео съдържание. А ако сте любител на екологичния начин на живот и велосипедите, може да си купите бутиковото дизайнерско колело на Анди Мартин, изработено от бук, за... 70 хил. долара. А ако се чудите защо в Бутан телевизията е забранена от 1999 година насам, а всяка седмица в градовете има поне един ден забранен за автомобили ето един отговор – страната се опитва да опази своето културно наследство.