IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Starbucks стъпва в Индия в партньорство с Tata

Американската верига продължава експанзията си на азиатските и тихоокеански пазари, откъдето генерира повече приходи, отколкото от бизнеса си в САЩ

18:06 | 31.01.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Вицепрезидентът на Tata Global Beverages Кришна Кумар (вляво) и Джон Кълвър от Starbucks при представянето на съвместните планове. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Вицепрезидентът на Tata Global Beverages Кришна Кумар (вляво) и Джон Кълвър от Starbucks при представянето на съвместните планове. Снимка: Ройтерс

Малко след като американската кафе верига Starbucks отчете рекордни резултати за първото тримесечие на текущата финансова година, стана ясно, че компанията възнамерява да навлезе в Индия.

Веригата ще открие първия си обект в Индия до август, предаде финансовата агенция Bloomberg. Стъпването на местния пазар ще бъде в партньорство с производителя на чай и безалкохолни напитки Tata Global Beverages, част от конгломерата Tata Group. 

До края на годината се очаква компанията да има 50 нови филиали на територията на цялата страна. Въпреки че индийците са познати като ценители на чая, вкусът на кафе става все по-любим.

„Свидетели сме на еволюция в стила на живот в Индия. Все повече индийци се стремя да напаснат жизнения си стандарт и начина си на живот на международните стандарти“, се казва в становище на съвместната компания.

Навлизането на Starbucks в Индия ще продължи експанзията на компанията на азиатските и тихоокеанските пазари, които към момента генерират за компанията повече приходи в сравнение с бизнеса в САЩ. За първото десетилетие на века консумацията на кафе в Индия се е увеличила почти двойно до 108 хил. тона, а през миналата година в Индия е имало 1600 кафенета. Президентът на Starbucks за Китай, Азия и Тихоокеанския регион Джон Кълвър очаква ръст от 30% за 2012 г. 

В началото на месеца индийското правителство промени редица закони, с които бяха премахнати ограниченията за инвестиции пред чуждестранните вериги за търговия на дребно. Според новите закони международните компании, които притежават над 51% от местни дружества, трябва да набавят поне 30% от суровините и стоките си от местния пазар, припомня Bloomberg. Starbucks е сключила вече договор за доставки на кафе с Tata Coffee, дъщерно дружество на Tata Global Beverages.

(По този материал работиха Бойчо Попов - превод и Петър Нейков - редактор)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:41 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още