Кралството има 33 млн. жители, а в момента страната инвестира усилено в строежа на инфраструктура. Така например до 2020 г. 2,8 млрд. евро трябва да бъдат вложени в разширяването на инсталации за вятърна енергия, във високоскоростна железница, която ще свързва най-важните градове по крайбрежието, както и в морско пристанище и логистични системи в северния град Танжер – един от най-големите и важни икономически и транспортни центрове на кралството. В тазгодишния бюджет са предвидени 1,5 млрд. евро за строителството и разширяването на аутобани, жп отсечки и пристанища.
„Чуждестранните инвеститори предпочитат Мароко пред Египет или Тунис“, казва Але Яхия, анализатор от дъщерната на Société Générale компания Sogecapital Bourse в Казабланка. „В сравнение с държави като ЮАР например, тук има добро инвеститорско доверие. Наистина, и тук има структурни и административни проблеми, но правителството е направило много, за да опрости стартирането на инвестициите", твърди Яхия.
Standard & Poor's и Fitch оценяват Мароко с рейтинг "BBB-" - най-ниската инвестиционна степен. Оценката на Moody's е "Ba1", една степен по-ниска. За сравнение: рейтингът на Египет бе намален през годината два пъти от Moody's и в момента е "Ba3", а Fitch го смъкна на "BB".
Все пак Мароко е изправен и пред рискове заради дълговата криза в еврозоната и опасенията за разрастване на икономическата криза. Икономиката на кралството е много тясно обвързана с Европа, особено с Франция и Испания, и това крие рискове, пише Керън Юзъл, икономист в Economist Intelligence Unit.
Според оценката на Симон Кичън, стратег в EFG- Hermes в Кайро, чуждите банки ще продължат да подкрепят проекти в Мароко, не на последно място защото мароканските банки имат ограничен капацитет.