IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо нискотарифните авиопревозвачи отказват да приемат някои пътници?

Хора със затруднено придвижване, деца без придружител и пътуващи в група са сред потенциално нежеланите пасажери

15:21 | 21.08.10 г. 2
Автор - снимка
Създател
Защо нискотарифните авиопревозвачи отказват да приемат някои пътници?

Три инцидента за последните шест месеца, и то само за един нискотарифен авиопревозвач, извадиха на преден план въпроса защо предлагащите по-ниски цени авиокомпании си позволяват да отказват превоз на определени категории пасажери.

Случките са във Франция, а вероятно и на много други места, но събудиха особено голяма полемика сред френските граждани. Френският вестник Le Point цитира отказ на превозвача EasyJet да приеме пътник със затруднено придвижване. В момента казусът се разглежда от местната главна авиационна агенция.

Нежелани пасажери по принцип от нискотарифните превозвачи са още децата без придружител, а също и пътуващите в групи. Към тях вероятно могат да се добавят и други категории пътници, но като цяло философията е: По-добре е на борда да няма проблемни пасажери.

Под проблемни нискотарифният превозвач разбира главно такива, които могат да забавят самолета и да нарушат разписанието. Защото една от основите на бизнес модела на този сегмент е спестяването на време.

Докато при традиционните компании времето, което се отделя за престой на летището, е около час и половина, то при нискотарифните става дума за половин час.

Задачите по поддръжка и почистване на самолета се оптимизират максимално, хората от персонала отговарят за няколко дейности наведнъж, а задачата на пътниците е да се ориентират и настанят в самолета по възможно най-бързия начин, така че да няма отклонения в графика и равносметката да покаже, че, спрямо времето на останалите, нискотарифният превозвач е спестил най-малко около два часа на ден. Часове, които се използват за допълнителен полет, а не за разтакаване по летището.

Подобна логика на нещата по принцип е разбираема за френското издание, но все пак се отправя питането защо се смята за нормално нискотарифна компания да откаже да превози човек със затруднено придвижване, а компания като Air France го приема на борда на свой самолет.

Изискванията за безопасност са еднакви и двата случая, така че едва ли в разследването на авиационната агенция биха могли да се използват като аргумент за отказа. Ето защо е много вероятно на преден план като официална позиция да не може да излезе друго обяснение, освен това, което да съдържа изискванията за по-голяма рентабилност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:19 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Mentor
преди 14 години
Това със сигурност ще на вреди на марката EasyGroup и това си е в реда на нещата. Стелиос Хаджийоану трябва да премисли добре дали този бизнес модел трябва да бъде следван безусловно, потъпквайки морално човешките права.Интересно е дали на въпросните физически лица са били върнати парите?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още