IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Скъпият бензин тласна потребителите към електрическите велосипеди

Компаниите за електровелосипеди отчитат скок на продажбите си

09:09 | 20.03.22 г. 4
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Магазинът на компанията за електрически велосипеди Pedego Electric Bike в Сейнт Луис обикновено затваря през февруари, тъй като няма достатъчно продажби, които да оправдаят поддържането му отворен през зимата. Тази година, на фона на необичайно големия брой входящо телефонни обаждания, той отваря врати по-рано, разказва Bloomberg. Февруари се е оказал „златна мина“ за магазина, казва главният изпълнителен директор на Pedego Дон ДиКонстанцо, който следи 208 представителства на бранда в Северна Америка. „Виждаме голям ръст на поръчките преди сезона“, допълва той. „Всеки месец има нов рекорд“.

Макар че не може да го докаже, ДиКонстацо е убеден, че растящите цени на горивата стоят зад ръста в продажбите. „Няма да ви каже, че се дължи изцяло на горивата“, казва той. „Но абсолютно вярвам, че действат като катализатор повече хора да обмислят алтернативни форми на транспорт“.

Други брандове за електрически велосипеди и търговци в САЩ разказват друга история: продажбите растат по-бързо от очакваното, над вече високите очаквания, дефинирани от пандемичния бум. Макар че причината е трудно да се определи – облекчаването на ограниченията заради пандемията и завръщането към офисите може би играят роля – повечето посочват цените на горивата като допълнителен фактор.

„Прекарвам по-голямата част от деня си, говорейки си с хора, които са вносители, бранд мениджъри или търговци на дребно на електрически велосипеди“, казва Ед Бенджамин, основател и председател на Асоциацията за леки електрически превозни средства. „И те вече ми казват, че хората идват, разпитват и купуват електрически велосипеди като лично транспортно средство“.

При нидерландския производител на електрически велосипеди Van Moof продажбите през последните седмици са двойно по-високи спрямо прогнозите на компанията. „Отдаваме това на растящите цени на бензина“, казва съоснователят и главен изпълнителен директор Тако Карлиер в имейл.

Gregg’s Cycle – един от най-големите търговци на дребно на колела в Сиатъл, бележи най-добрия си февруари от отварянето си през 1932 г. „Това е във всички направления, но се дължи най-много на електрическите велосипеди“, казва дългогодишният генерален мениджър Марти Плут. „Мисля, че е в резултат на поскъпването на горивата“.

Сиатълският стартъп за електрически велосипеди Rad Power Bikes прави проучвания сред клиентите си след покупка за причините, които стоят зад нея. Все повече хора посочват поскъпващите горива, казва съоснователят и главен изпълнителен директор Майк Раденбау. „Точно както желанието за безопасност и транспорт със социална дистанция създаде нова категория потребители на електрически велосипеди, по-високите цени на горивата правят същото нещо“, казва той. „Това добавя растеж върху вече бързия такъв“.

Компаниите за споделяне на електрически скутери и велосипеди също усещат тласъка. По-рано тази седмица основателят и главен изпълнителен директор на Bird Global Травис ВандерЗанден заяви, че цените на бензина подкрепят търсенето през първото тримесечие на тази година. Компанията казва, че планира да стартира рекламна кампания, включително по билбордове на Таймс Скуъер в Ню Йорк и в Сан Франциско, през следващите няколко дни. Главният конкурент на Bird – Lime, който оперира в над 50 града в САЩ, както и в България – казва, че броят на пътуванията с нейни скутери и колела е нараснал с почти две трети през февруари на годишна база.

За някои манията напомня бума при велосипедите от началото на 70-те години на миналия век, когато продажбите в САЩ са нараснали над двойно в рамките на четири години, подкрепени поне отчасти от шоковите цени на бензина. „Историята се повтаря“, казва ДиКонстанцо, който е работил на бензиностанция по онова време.

Със сигурност ситуацията тогава бе по-лоша, с дажби и дълги опашки по бензиностанциите. „Неистовите темпове на продажби на велосипеди по време на бума тогава бе от хора, които си мислеха „Няма да имам никакъв транспорт“, казва Бенджамин, който е сглобявал велосипедите Schwinn в Луисвил, Кентъки, по онова време. Този път купувачите просто искат да спестят пари.

Хората в момента търсят начин да избегнат високите цени на горивата“, казва Раденбау. „Какви са им възможностите? Електрически автомобил на цена 70 000-150 000 долара, който ще дойде след 9 месеца, не е нито много мащабируем, нито много приобщаващ“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:38 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

4
rate up comment 1 rate down comment 0
ing5rov
преди 2 години
електрически велосипеди , Импе ... те не са здравословни ... : )))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 0
doba
преди 2 години
Статистиката показва, че продажбите на пикапи, SUV и т.н. растат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 3
khao
преди 2 години
след като прочетох коментара ти... поне стотина мозъчни клетки се самоубиха...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 2
Императорът
преди 2 години
Браво на американците !!! И без това са трътлести, да се кара колелце е здравословно. Да му мисли държавата обаче сега. Американец, който разчита само на колелцето: Не купува кола и не тегли кредит за нея. Не купува бензинец. Не плаща данъци за колата, застраховки, винетки и други такива работи. По-здрав е, по-рядко ще ходи на лекар и ще яде по-малко лекарства. Даже паркинг не плаща. Неслучайно е казано, че колоездачът е вреден за държавата и икономиката.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още