Американската верига супермаркети Walmart задмина очакванията за годишна печалба и продажби в САЩ в четвъртък. Така компанията сигнализира стабилно търсене в магазините, въпреки че проблемите с веригата на доставки през празничния сезон и необузданата инфлация при разходите са притиснали маржовете ѝ, съобщава Ройтерс.
Акциите на най-големия търговец на дребно в света поскъпнаха с 3,3% в предпазарната търговия.
Макар че Walmart повиши цените на някои свои продукти, компанията все още подбива конкурентите си заради мащаба си и преговорната сила с доставчиците, което ѝ помага да печели пазарен дял в ключови сфери като хранителните стоки.
Walmart по-рано заяви, че иска от доставчиците да поддържат ниски цени, за да печели пазарен дял, заяви главният изпълнителен директор за САЩ Джон Фърнър през ноември. В изявлението от четвъртък компанията казва, че „конкурентното ценообразуване остава на фокус в световен мащаб“.
Фокусът на компанията върху стратегията „Ниски цени всеки ден“ е повишил разходите, тъй като тя харчи повече, за да заобикаля предизвикателствата пред веригите на доставки, ускорявайки доставките и наемайки цели товарни кораби.
Walmart обяви, че разходите за веригите на доставки са били с 400 млн. долара по-високи от очакваното в началото на тримесечието.
Въпреки това търговецът на дребно е успял да постигне ръст от 45 базисни пункта на маржовете в САЩ, подкрепен отчасти от по-високите приходи от рекламния си бизнес Walmart Connect.
Компанията прогнозира ръст на коригираната печалба на акция за фискалната 2023 г. от 5 до 6%, докато анализаторите очакват увеличение от 4,4%, сочат данни на Refinitiv.
Компанията изчислява още, че ръстът на годишните сравними продажби в САЩ ще е над 3% при прогнози на анализаторите за 2,8%.
Нетните приходи за четвъртото тримесечие показаха изненадващ ръст от 0,5% до 152,87 млрд. долара, надвивайки оценката на анализаторите за спад от 0,4% до 151,53 млрд. долара.
Коригираната печалба на акция възлиза на 1,53 долара над оценките за 1,50 долара, сочат данните на Refinitiv.
Продажбите от магазините в САЩ, отворени преди години, са нараснали с 5,6%, без да се включват горивата, подкрепени от увеличение от 3,1% на трансакциите.
Ръстът на онлайн продажбите в САЩ обаче е бил само 1% спрямо 69% година по-рано и 8% през предишното тримесечие. Анализаторите в Tesley Advisory Group очакваха увеличение от 10%.
Компанията повиши и годишния си дивидент с 2% до 2,24 долара на акция.