Най-големият морски търговски портал на САЩ с Азия е задръстен с най-големия брой пристигащи контейнеровози за последните шест месеца, което заплашва да удължи периода на закъснения на доставката на товарите, ще изяде от маржовете на американските вносители и ще повиши цените за потребителите, пише Bloomberg.
Тридесет и седем кораба изчакват край товарното пристанище на Лос Анджелис, като това е най-големият брой на неразтоварени танкери в подобно положение от началото на февруари. Това е почти двойно повече спрямо опашката от кораби в средата на юли и близо до рекорда от 40 плавателни съда, отчетен на 1 февруари.
Средното време за осигуряване на място на пристанището се е увеличило до 6,2 дни в сравнение с 5,7 дни в края на юли, според данни на пристанищната администрация на Лос Анджелис. През парил показателят достигна връх от около 8 дни.
Преди седмица администрацията на китайското пристанище Нинбо Джъндзян, което се намира близо до Шанхай, спря да приема кораби на един от своите терминали след регистриран един случай на заразен с коронавирус. Заразилият се работник е получил две ваксини от китайския производител на ваксини Sinovac през януари и март тази година.
контейнери
От пристанищната администрация на Нинбо Джъндзян заявиха, че всички други терминали, освен Мейшан, работят нормално. Пристанището активно преговаря с корабните компании, като ги насочва към други терминали и публикува информация на своята платформа в реално време.
Според Антон Познър, ръководител на компанията Mercury Resources, много дружества, които наемат кораби, вече добавят клаузи в своите договори за коронавируса като потенциална заплаха, за да не се налага да плащат за блокирани кораби.
Тихоокеанските търговски пътища бяха нарушени през последните дни от частичното затваряне на едно от най-натоварените пристанища в Китай поради местно огнища на коронавирус. Това доведе до намаляване на капацитета на услугите за превоз на контейнери в глобален план.