Авиокомпаниите отново приземиха десетки самолети на Boeing модел 737 MAX в петък, след като американският концерн за авиокосмически технологии ги предупреди за възможен „производствен електрически проблем“ при някои самолети, съобщава Ройтерс.
Това е поредното препятствие пред Boeing да възстанови доверието в своите продукти след двете фатални катастрофи през 2019 г., в които загинаха 346 души и принудиха авиокомпаниите временно да преустановят полетите със 737 MAX.
Базираният в Чикаго концерн идентифицира потенциалния проблем само при някои самолети от модела MAX и е информирал 16 свои клиенти, които експлоатират засегнатите модели, предупреждавайки ги да прекратят операциите с тях, докато проблемът не бъде адресиран. Компанията заяви, че работи с Федералната авиационна администрация (FAA) по това, което тя определи като „производствен проблем“, който засяга определен набор самолети, а не целия флот.
Въпреки че проблемът не е свързан със системата за управление, която беше в центъра на почти двугодишното заземяване на модела, той отнема част от блясъка на историята за завръщането, която се разви през първите три месеца на годината.
Според Boeing ремонтът на всеки един от засегнатите самолети може да отнеме от няколко часа до дни, съобщава Ройтерс.
По данни на концерна при около 90 самолета в глобален мащаб се забелязва такъв проблем.
Southwest Airlines Co. заяви, че е свалила от графика за полети свои 30 самолета 737 MAX 8, които са били засегнати от отправеното от Boeing предупреждение. Авиокомпанията заяви, че ще направи преглед и ще замени всички полети, предварително планирани с тези самолети.
През март Boeing получи помощ за модела 737 Max от страна на Southwest Airlines, която публично флиртуваше с A220 на Airbus SE, който е по-малък теснофюзелажен самолет.