Boeing Co. изпраща 2020 г. с рекордна загуба и пореден удар по продуктовата си гама. Компанията отново отложи дебюта на новия си самолет 777X заради коронавирусната пандемия и затегнатия регулаторен контрол. Boeing също така ще трябва да се раздели с 6,5 млрд. долара заради забавянето, става ясно от тримесечния отчет на компанията, цитиран от Bloomberg.
Първата доставка на 777X няма да е преди края на 2023 г. – три години по-късно от първоначалния план. Допълнителните отписвания на средства увеличават нетната загуба на компанията за тримесечието до 8,4 млрд. долара от 1,01 млрд. долара през последното тримесечие на 2019 г. – подобаващ край за една от най-лошите години в столетната история на производителя. За цялата година загубата на компанията е от рекордните 11,9 млрд. долара.
Boeing е загубила впечатляващите 15,25 долара на акция на коригирана основа през последното тримесечие, което изненада Wall Street. Очакванията на анализаторите бяха за загуба от 1,8 долара на акция, съобщава CNBC.
Компанията се опитва да се съвземе от тежкия удар, който пандемията от коронивирус нанесе по сектора на пътуванията. В същото време налице продължават да са и последствията от двете тежки катастрофи със самолети 737 Max, които наложиха приземяването на всички летателни апарати от модела.
Акциите на компанията поевтиняват с близо 3% при откриването на борсовата сесия в сряда в Ню Йорк. Те се сринаха с 37% за 12-те месеца до вторник – най-лошото представяне на компонент на Dow Jones Industrial Average.
В последните си данни Boeing не включват прогноза за 2021 г., за разлика от доставчиците си General Electric Co. и Raytheon Technologies Corp., които публикуваха очакванията си в данните си за тримесечието от вторник.
Финансите на американския производител са под натиск, след като през миналата година достави само 157 самолета – най-ниската обща бройка от десетилетия. За сметка на това европейския конкурент Airbus достави 566 самолета.
Лъч светлина са данните за доставените над 40 самолета 737 Max след края на забраната за тяхното приземяване през ноември. Досега пет компании се върнаха към използването на апаратите. Boeing се надява да произведе още много от модела, за да стимулира паричните потоци.
Продажбите във все по-важното за компанията звено за отбрана, космически полети и сигурност също помага за компенсирането отчасти на лошото представяне в други сектори. Те растат с 14% през четвъртото тримесечие до 6,78 млрд. долара.
преди 3 години Много лошо се развиха нещата за Боинг, но пък идеално за Еърбъс. Европейската компания е най голямата и успешна компания в самолетостроенето в цял свят. Това е. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години еее ... па частен си е!!!Дори и обогатяването на уран стана частно (преди да фалира) ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години еее ... що хамериканския да не е частен ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ***, руският ВПК е преимуществено държавен!Капиш?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години я кажи къде щяха да са туполев и сухой без вовата ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години А кажете, че ако не беше Тръмплина с камионите от зелената пачатница - щяха направо да си фалират! отговор Сигнализирай за неуместен коментар