Марк Лоре, архитектът на дигиталните операции на Walmart Inc., напуска гиганта в търговията на дребно, докато битката на веригата магазини с Amazon.com Inc. се задълбочава, съобщава Bloomberg.
49-годишният Лоре планира да се оттегли от своята позиция на 31 януари. Той ще остане в рамките на Walmart като стратегически съветник до септември.
Договорът му изискваше да остане в Walmart пет години и той го изпълнява с краткосрочната си консултантска роля, посочват от компанията.
След новината акциите на Walmart поевтиняват с 2,2% в първия част от старта на редовната сесия на борсата в Ню Йорк. Това е най-голямото понижение в стойността на книжата на компанията от септември 2020 г.
„Разглеждаме напускането на Лоре като допълнителен негатив, тъй като си тръгва от компанията един визионер и предприемач“, пише анализаторът на Quo Vadis Джон Золидис в бележка до клиентите.
Търговецът не е посочил нов изпълнителен директор, който да замести Лоре на ръководния пост в бизнеса с електронна търговия, който генерира повече от 25 млрд. долара приходи от продажби и е отговорен за голяма част от растежа на Walmart през последните години, особено по време на пандемията. Вместо това всички контролът върху бизнеса за онлайн търговия на дребно ще остане в ръцете на Джон Фърнър, ръководител на американския бизнес на Walmart.
Walmart привлича Лоре, след като купува срещу 3,3 млрд. долара през 2016 г. неговия стартъп Jet.com – сайт за електронна търговия, който се бори с липсата на рентабилност въпреки своята популярност сред по-младите градски потребители, които търговецът на дребно отдавна иска да привлече.
Главният изпълнителен директор на Walmart Дъг Макмилън назначава Лоре и неговите помощници да ръководят американския онлайн бизнес на търговеца на дребно, който дотогава не разполага с подходяща стратегия, за да се бори с Amazon. Лоре преработва сайта, като придобива множество допълнителни марки и намира още възможности за доставка, превръщайки Walmart.com в основен съперник на компанията на Джеф Безос.
Не всички ходове на Лоре обаче носят успех, което поражда напрежение между дигиталните звена на компанията, разположени предимно по крайбрежието, и ръководството на физическите магазини, ситуирано в Бентънвил, Арканзас.
Липсата на комуникация и сътрудничество между двата лагера възпрепятства напредъка на компанията, като в отговор на това Walmart сменя стратегията, опитвайки се да обедини двете звена, за да улесни процеса на вземане на решения.
Процесът на рационализиране води до гибелта на услугата Jetblack, създадена от Лоре. Някои от придобиванията му, като ModCloth и Bare Essentials, също биват отхвърлени. Междувременно Jet.com е постепенно погълнат от основния уебсайт на Walmart, като окончателно спира да работи през 2020 г.