Американският авиационен регулатор даде зелена светлина за самолетите на Boeing Co. модел 737 MAX да извършват отново пътнически полети, след като две тежки катастрофи, отнели живота на 346 души, доведоха до най-голямата криза за аерокосмическия гигант преди пандемията, съобщава The Wall Street Journal.
Официалната заповед на Федералната администрация за авиацията (FAA) относно връщането на 737 MAX в небето, е издействана в момент, когато Boeing се бори с множество нови проблеми на фона на продължаващата здравна криза, породена от коронавируса.
Заповедта на FAA ще позволи на Boeing да възобнови доставката на самолети от този модел за авиокомпаниите и да им позволи да превозват пътници. Но пандемията успя да ограничи значително търсенето на въздушни превози, подтиквайки авиокомпаниите и лизинговите дружества да анулират около 10% от неизпълнените поръчки за модела MAX на Boeing през тази година.
От Boeing предупреждават, че много от останалите 4 102 поръчки са застрашени от подобно стечение на обстоятелствата.
Тъй като проблемът на концерна премина от невъзможност да отговори на търсенето към свръхпредлагане, кризата с MAX е довела до още по-мащабни щети.
Производителят изчислява, че приземяването на всички самолети от серията е струвало около 20 млрд. долара, което включва финансови удари, свързани със спирането на производството по-рано тази година. Инженерните грешки и пропуските в управлението предизвикаха редица граждански съдебни искове, наказателно разследване и проверка от страна на Конгреса на САЩ.
boeing
Според разследващите инцидентите с MAX прекъсванията в стартирането на автоматизираната система за управление на полета, известна като MCAS, са причинили катастрофите на самолетите на индонезийската авиокомпания Lion Air през октомври 2018 г. и на етиопския превозвач Ethiopian Airlines през март 2019 г.
Boeing прекара последните две години в извършване на мащабни корекции по системата, преразглеждане на процеса на обучение на пилотите и в извършване на съответните промени, за да отговори на изискванията на различните национални авиационни регулатори.
Междувременно Boeing заяви, че работи за възстановяване на доверието сред обществеността. При планирането на завръщането на MAX авиокомпаниите заявиха, че обмислят да изследват потенциалната реакция на пътниците, като провеждат свои собствени проучвания и изготвят планове за прехвърляне на притеснени пътници на различни самолети.
Провалът на MAX предизвика смут сред някои от най-големите клиенти на компанията и подтикна производителя на самолети да преработи вътрешните инженерни процедури и тези за безопасността.


ГДБОП предупреждава за нова измама с автомобили
Хванаха за ден 21 шофьори с алкохол или наркотици
Румен Радев приема още две партии утре
"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
Прагматизмът, Саудитска Арабия и новите модели ще движат игрите и е-спортовете
Основателят на iRobot за фалита и роботиката, част 2
Основателят на iRobot за фалита и роботиката, част 1
Кен Грифин: Европейските пазари не са достатъчно дълбоки и силни
САЩ търси съюзниците за приближаване на AI веригите на доставки
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Радев: Дълги години се твърдеше, че младите хора у нас не се интересуват от политика
След делфина във Венеция се появи и тюлен монах
Вучич иска информация от Русия за смъртта на представител на сръбска компания
Ник Райнър може да получи смъртна присъда за убийството на родителите си
Михайлов: Ще има достатъчно българско свинско за празниците