Руският онлайн търговец на дребно Ozon е подал заявление за първично публично предлагане (IPO) в САЩ, което има потенциал да набере поне 500 милиона долара, съобщи Ройтерс.
Бързо развиващата се компания, която продава всичко от бяла техника до детски дрехи и се възползва от бума на електронната търговия по време на пандемията с COVID-19, обмисля IPO от известно време.
Ozon възнамерява да се листне на Nasdaq Global Select Market. Условия около предлагането не са оповестени, но базираната в САЩ компания за проучване на IPO Renaissance Capital и два източника от финансовите пазари изчислиха, че Ozon може да набере поне 500 милиона долара.
Компанията посочи максимален размер на предлагането от 100 милиона долара - стойност, която служи единствено за целите на изчисляване на таксата за регистрация, съгласно проспекта, представен на Американската комисия по ценни книжа и борси (SEC).
Акциите на водещия акционер на Ozon, руският конгломерат "Система", поскъпнаха с над 3% в началото на търговията.
Компанията заяви, че не планира да изплати дивиденти в обозримо бъдеще, като всички налични средства са предвидени за растеж.
"Ние възнамеряваме да запазим всички налични източници на ликвидност и бъдещи печалби, ако има такива, за да финансираме развитието и разширяването на нашия бизнес", каза Ozon.
Във финансовите резултати, разкрити в проспекта, се вижда, че приходите за първите девет месеца на годината са се увеличили с около 70% на годишна база до 66,6 млрд. рубли (836 млн. долара). Нетната загуба на компанията за първите девет месеца е 12,9 млрд рубли и остава без промяна спрямо загубата от 2019 г.
„Въпреки че отчитаме загуби от 2018 г., ние демонстрирахме подобряване на рентабилността“, каза Ozon в проспекта си.