Сезонът на отчетите в САЩ през третото тримесечие се оказва не толкова мрачен, колкото анализаторите на Wall Street очакваха. Компаниите масово представят по-скромен спад в печалбите и продажбите, отколкото бе прогнозирано.
Общата печалба на акция, отчетена от компаниите от състава на S&P 500, е с близо една пета над прогнозите на анализаторите отпреди няколко седмици, показват данни на FactSet на база на представени данни за 63% от компаниите в индекса, цитирани от Financial Times.
Печалбата на акция все пак се очаква да е надолу с 10% спрямо същия период на 2019 г., показват прогнози от „смесени“ данни, които включват както отчели се компании, така и такива, за които все още има само прогнози.
Продажбите, които за разлика от печалбата на акция не се повлияват от обратното изкупуване на акции, също са с около 2,8% над очакванията. Спрямо нивата от 2019 г. „смесените“ стойности са надолу с 2%.
По-добрите от очакваното отчетени печалби на компании с големи капитализации, като Facebook и Apple, помогнаха за увеличението, но производители на потребителски стоки, като Procter & Gamble, също записаха силно представяне през лятото.
Но въпреки това пазарът не реагира особено въодушевено на тези добри новини.
„Реакцията на този сезон на отчетите като цяло беше относително сподавена и беше засенчена от страховете за изборите в САЩ и притесненията за липсата на стимули“ за икономиката в САЩ, посочва Кандис Бангсунд, вицепрезидент и портфолио мениджър на Fiera Capital Corporation.
Акциите на JPMorgan поевтиняха с 1,6% в деня, в който банката представи обнадеждаващи резултати, а книжата в сектора на Big Tech компаниите, включително Apple и Amazon, свиха стойността си въпреки силните отчети.
На този фон прогнозите за печалба на акция за четвъртото тримесечие са се увеличили средно с 0,6%, откакто започна сезонът на отчетите през това тримесечие, показват данни на Deutsche Bank.