С други думи, електрическата мрежа на Калифорния е доста уязвима от прекъсвания, особено през летния сезон. Това лято, когато властите помолиха калифорнийците да пестят енергия, за да предотвратят евентуални прекъсвания, те го направиха. Но могат ли властите да контролират времето за зареждане на електромобилите, за да облекчат натоварването на мрежата? Това едва ли ще работи, когато по улиците има предимно електрически превозни средства.
Търсенето на електроенергия в Калифорния може да скочи с 25 на сто, ако всички пътнически превозни средства по пътищата са електрически, пише Ръсел Голд от Wall Street Journal, позовавайки се на изчисления, направени от експерти в сектора. Това е голямо увеличение на търсенето, дори ако е хипотетично - Калифорния няма да забрани използването на съществуващите автомобили с двигатели с вътрешно горене от пътя, а само продажбата на нови. Продажбите на употребявани конвенционални автомобили също ще бъдат разрешени и след 2035 г. Но целта е достатъчно ясна: направете електромобилите доминиращ сегмент в транспорта. И това ще струва сигурността на мрежата.
калифорния1
Появява се дори идея да се използват електромобилите, за да се доставя енергия в мрежата, когато е необходимо, но и тук има проблеми, които засега правят начинанието непрактично. Засега единствената друга идея за това как да Калифорния да се справи със ситуацията е адаптирането на мрежата към по-голямото търсене: надграждане на преносното и разпределителното оборудване, за да се справи с по-голямото търсене от страна на домакинствата, тъй като повечето електромобили се зареждат в домашни условия.
калифорния2
Обсъжда се и програма за стимулиране на хората да зареждат автомобилите си в извън пиковите часове, за да се избегне претоварването на мрежата. Засега най-доброто време за това изглежда е средата на деня. Опитът да се накарат милиони хора да зареждат своите електромобили през средата на деня може да бъде предизвикателство. И в случай, че идеята работи, допълнителните електромобили просто ще се превърнат в друг период на пиково търсене, потенциално заплашващ с повече прекъсвания.
Съгласуването на усилията за решаване на проблемите с мрежата и целите за електрифициране на транспорта ще изисква много време и работа от страна на властите в Калифорния. В момента електромобилите съставляват само една десета от търсенето на коли в Калифорния. Това може да се промени до 2035 г. и с подходящите стимули вероятно ще се случи. Така че мрежата трябва да бъде подготвена за нарастването на търсенето на енергия при наличието на много повече електромобили по пътищата.
преди 4 години ... абе впрочем пак няма, щото те пък ного си падат по електромобилчетата. Мъск да ги прави с капак на подът, та като няма ток да се придвижват по методът на Фреди Флинтстоун. Ного иновативно и ного еко !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Не го знам кой е тоя Батерий (че е римлянин е ясно, ама философ ли е, сенатор ли е, пълководец ли е?) - ама то се видя лятото дали трябва или не трябва да им обяснявам кое как стои в енергетиката - хем при все още работещи 2 атомни реактора и 2 газови централи (мисля толкова?). И не само лятото - всеки път, когато калифорниецът си плаща токът - и му става кисело в душата. Ама нищо де - на калифорнийската енергийна система полека-лека ще и става все по-широко около вратът - като се има предвид скоростта с която се изнасят от и бизнеси, а и хора вече. Като остане щатът без индустрия и с 25-30% по-малко население, може пък тоя Батерий да ги задоволи с ток. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години хе ... калифорнийците не ги мисли ... :))) ... те такива батерий ще слагат експериментално засега ... 7MW на няколко слънчеви централи ...https://invinity.com/иначе са направили и пуснали в действие най-голямата засега gateway energy storage - 250MW ... :))) ... и строят това чудовище - 1,9GW мощност с 7,8GWh - демек 4 часа ще могат да захранват ... :))) ... найс , а ?!https://***.pv-tech.org/news/capital-dynamics-and-tenaska-partner-for-2gw-of-battery-storage-in-californще те чака някой да му обясняваш кое как стои в енергетиката ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години и притебе съществува проблем , за който даже и не подозираш ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Всъщност слънчевата енергия практически няма стойност в нетните пикови часове, вечер, подчертава Берберих."Чудно защо тогава токът в Калифорния е над два пъти по-скъп от средната цена за САЩ? А, ***? И аз не виждам решение на проблемът - освен да се предлага още от същото - ВЕИ - все едно някой *** със стомашно разстройство да ближе непрестанно английска сол. Напълнете се с електромобили - и Калифорния ще стане дискотека - и всичкият реален бизнес ще се изсене с 200 оттам... впрочем той вече се изнася. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Глупаво е точно Калифорния, щат който се къпе в енергия да има проблем с електрозахранването. Явно съществува проблем, но доколкото той е в най-горещите месеци, там решението е просто. отговор Сигнализирай за неуместен коментар