Американската аерокосмическа компания Boeing Co. се готви да предложи опция за доброволно освобождаване на своите служители за втори път през тази година, тъй като дружеството разширява планираните съкращения на персонала отвъд първоначално предвидените 10%, съобщава Bloomberg.
„Доброволното освобождаване“ ще бъде предлагано до голяма степен на служителите в търговския отдел, този за услуги и корпоративни операции, заяви главният изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун в понеделник в съобщение до служителите, което беше споделено с Bloomberg News.
Повече подробности ще бъдат предоставени на служителите след 24 август.
„Искрено желая настоящото търсене на пазара да може да подкрепи размера на нашата работна сила“, изтъкна Калхун, като добави: „За съжаление съкращенията са трудна, но необходима стъпка, за да се приведем в съответствие с новата действителност, да запазим ликвидността и да се позиционираме за евентуалното завръщане към растеж“.
Boeing и европейският му конкурент Airbus SE се сблъскаха със забавяне в производството, свиване на заплатите и намаляване на други разходи, тъй като пандемията от коронавирус продължава да притиска търсенето на пътувания по въздух, което води до срив в поръчките на самолети.
Американският производител, който също се опитва да върне във въздуха приземения 737 Макс след две фатални катастрофи, очаква „значително по-малък пазар през следващите три години“.
Акциите на Boeing поскъпват с по-малко от 1% до 172,90 долара за дял в началото на търговията във вторник преди старта на редовната сесия в Ню Йорк. От началото на годината стойността на акциите на Boeing се е понижила с 47% тази година.
Базираният в Чикаго аерокосмически гигант оценява наново своята работна сила, тъй като приключва с първоначалните съкращения, обявени през април тази година.
В края на юли Boeing съобщи, че ще намали производството на емблематичните си самолети 787 и 777, ще отложи плановете за засилване на производството на 737 MAX и потвърди изтеглянето на пътническия самолет 747. Компанията обяви по-голяма загуба за тримесечието от очакванията заради последиците от пандемията от COVID-19.
Boeing също така потвърди, че последният 747, култовият пътнически самолет, който демократизира глобалните пътувания по въздух през 70-те години на миналия век, ще излезе от завода й в района на Сиатъл след около две години.