Baker Hughes Co отчете втората си поредна тримесечна загуба в сряда и заяви, че ще се концентрира върху подобряване на разходите си в подготовка за по-дълъг период на нестабилност в цените на петрола.
Производителите на петрол спряха сондажните дейности и драстично намалиха бюджетите си след срива на цените на суровината през март и април, което ограничи търсенето на услугите, предлагани от Baker Hughes и конкурентите му Schlumberger и Halliburton.
Приходите от бизнеса с услугите по поддържане на петролните полета на Baker Hughes, който представлява около половината от общите приходи на компанията, са спаднали с 26% до 2,41 милиарда долара през второто тримесечие. Общите приходи на Baker Hughes са намалели с 21% до 4,74 милиарда долара.
Компанията намали бюджета си за 2020 г. с над 20% на годишна база и разкри плановете за излизане от или спиране на основни продуктови линии, включително северноамериканските сондажи.
„Ние се подготвяме за потенциална бъдеща волатилност, като същевременно се фокусираме върху структурното намаляване на нашата разходна база“, каза главният изпълнителен директор Лоренцо Симонели, посочвайки рисковете от втора вълна от случаи на коронавирус и висока безработица, която може да доведе до икономическа несигурност.
През второто тримесечие нетната загуба на компанията се увеличи до 201 милиона долара, или 31 цента на акция.