Инженерните грешки на Boeing Co. и „практиката на укриване“, съчетани с недостатъчен надзор за безопасност са довели до двете фатални катастрофи на самолетите 737 МАХ на компанията, информира The Wall Street Journal, позовавайки се на доклад от комисията по транспорта в Конгреса, публикуван в петък.
Предварителните констатации описват инженерните и регулаторни пропуски, разкрити по време на пет публични изслушвания, проведени през последната година, относно процеса на проектиране и сертифициране на MAX.
Доклада посочва, че пилотите на Boeing не са преминавали през обучение на наземен симулатор, но въпреки това MAX е получил одобрение от Федералната авиационна администрация (ФАА).
Докладът също така повтаря по-ранните съмнения на законодателите, че базираният в Чикаго аерокосмически гигант е в състояние да окаже влияние върху ФAA, отчасти защото регулаторът делегира голяма част от своите надзорни правомощия на служителите на Boeing, оторизирайки ги да действат от името на правителството.
В по-широк план, докладът също така подробно описва случаи, когато ръководители на ФAA, са отхвърляли опасения на различни технически експерти за безопасността на друг модел на Boeing, Boeing 787.