Много първични публични предлагания в САЩ бяха изправени пред редица проблеми през 2019 г., сред които преувеличени оценки, липса на печалби, прекъсване в работата на правителството и проблеми с корпоративното управление, пише в свой анализ The Wall Street Journal. Изминалата година можеше да донесе рекордна сума, набрана от IPO-та, но това не се случи.
Прекъсването в работата на американското правителство в началото на 2019 г. принуди Lyft и Uber Technologies да отложат първичните си публични предлагания от януари за съответно март и май. Но вместо да бъдат посрещнати с ентусиазъм, те получиха предупреждение от инвеститорите, които бяха загрижени за загубите на компаниите.
Pinterest, Slack Technologies и SmileDirectClub, които губят пари, въпреки че са едни от най-бързо развиващите се и най-високо оценени стартъпи в света, не успяха да развълнуват инвеститорите. Компаниите им майки WeWork и Endeavor Group Holdings дори не успяха да реализират своите IPO-та.
В същото време повечето от компаниите, които станаха публични, се търгуват далеч под последните си оценки и очакванията им преди IPO-тата.
През 2019 г. в САЩ 211 компании са станали публични, като те са събрали 62,33 млрд. долара. А това е много под очакванията, че предлаганията могат да подобрят рекорда от 1999 г., когато бяха набрани от пазара близо 108 млрд. долара. Все пак през изминалата година са набрани най-много средства от първични публични предлагания от 2014 г. насам, когато Alibaba Group Holding реализира най-голямото IPO в историята на САЩ.
Акциите на технологичните стартъпи и други компании, които станаха публични в САЩ през тази година, се търгуват средно с около 23% над цената си от IPO-то по данни на Dealogic. Това е доста под ръста от 30%, реализиран от широкия измерител S&P 500.
Цялата публикация може да прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.