САЩ планират да наложат мита върху вноса на френски продукти на стойност 2.4 млрд. долара заради въведения данък за дигиталните компании в европейската страна. Мерките се отразиха негативно на големи американски компании като Google, Facebook, Apple и Amazon, припомня Bloomberg TV Bulgaria.
“Френският дигитален данък дискриминира американските компании“, се посочва в официална позиция на Търговското представителство на САЩ.
Търговският представител на САЩ Робърт Лайтайзър обясни, че агенцията обмисля дали да започне разследване за сходен дигитален данък в Австрия, Италия и Турция.
Ходът се случва няколко часа, след като президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви налагането на мита върху вноса на стомана и алуминий от Аржентина и Бразилия.
„Решението изпраща ясен сигнал, че САЩ ще предприемат мерки срещу дигиталните данъци, които дискриминират или налагат ненужни ограничения на американските компании“, отбеляза Лайтайзър в официално изявление. „Вашингтон се фокусира върху борбата срещу нарастващия протекционизъм от страна на членките на Европейския съюз, който несправедливо е насочен към американските компании“, допълни той.
Митата ще бъдат наложени след периода за обществено обсъждане в началото на 2020 г.
Докладът от понеделник включва 4-месечно разследване за данъчния режим на Франция. Подобен подход беше използван преди година, за да се разгледат практиките на Китай по отношение на интелектуалната собственост. Поради това Вашингтон наложи мита върху китайски внос за 360 млрд. долара.
През август Тръмп предложи да се наложи 100-процентно мито върху френското вино.
Вино, сирене, чанти и козметика са вероятните френски продукти, които ще бъдат засегнати от митата. Финансовото министерство на Франция засега отказва коментар по темата, но стана ясно, че министърът на финансите Бруно льо Мер ще направи официално изявление във вторник.