Boeing намали производството на флагманския си модел Dreamliner и отложи пазарния дебют на наследника на 777 мини джъмбо. Това поставя ръководството на компанията под нов натиск на фона на трайното приземяване на модела ѝ 737 MAX, който намали печалбата й през третото тримесечие, предава Ройтерс.
Най-големият самолетостроител в света съобщи, че отлага и плановете за засилване на производството на линията 737 в района на Сиатъл и няма да постигне рекордното ниво от 57 самолета на месец до края на 2020 г., няколко месеца по-късно от планираното до момента.
Книжата на Boeing поскъпват с около 2% в предборсовата търговия, тъй като стабилната ѝ прогноза за възвръщаемостта от 737 MAX през четвъртото тримесечие изглежда компенсира съкращаването на производството на 787, коментира анализаторът Джош Съливан от Seaport Global.
“Съкращаването на производството на 787 изглежда е свързано най-вече с търговските преговори с Китай, които най-малкото имат потенциал да се подобрят през идните 12 месеца“, отбелязва той.
Спадът на печалбата и новите затруднения се прибавят към бурната седмица за най-големия самолетопроизводител в света, който навлезе в осмия месец на дълбоката криза заради приземяването на най-продавания си модел след две катастрофи с жертви.
Във вторник компанията отстрани ръководителя на подразделението за граждански самолети Кевин Макалистър при неочаквани промени в управлението заради кризата около MAX. Според източници от индустрията главният изпълнителен директор Денис Мюленбург също може да се раздели с поста си, ако компанията не успее да се възстанови от кризата.
Мюленбург беше отстранен от поста председател на борда на директорите по-рано този месец.
„Нашият основен приоритет остава безопасното възобновяване на полетите на 737 MAX и постигаме стабилен напредък“, заяви Мюленбург в комюнике, придружаващо резултатите. Boeing започна да предприема мерки за повишаване на контрола върху безопасността в индустриалните си операции и на ниво борд на директорите, допълни той.
В сряда американският самолетопроизводител обяви спад на печалбата си за тримесечието с 53 на сто и негативни свободни парични потоци от 2,89 млрд. долара спрямо положителни свободни парични потоци от 4,10 млрд. долара година по-рано.
Оперативната печалба е намаляла до 895 млн. долара, или 1,45 долара на акция, спрямо 1,89 млрд. долара, или 3,58 долара на акция, година по-рано.
След приземяването на 737 MAX през март Boeing понижи производството на модела от 52 самолета месечно на 42 самолета на месец и спря доставките, като отряза ключов източник на пари в брой, влошавайки маржовете си.
Boeing информира доставчиците в края на юли, че планира да увеличи производството от 42 на 47 самолета на месец през октомври, след което то да достигне нивото отпреди катастрофите от 52 самолета на месец през февруари 2020 г., съобщиха източници от индустрията. След това компанията трябваше да достигне рекордните 57 самолета на месец през юни 2020 г. Графикът, който сега е забавен с няколко месеца, зависеше от получаването на одобрение от регулаторите в началото на четвъртото тримесечие.
Новият модел 777X, който има проблеми с двигателя на General Electric, се насочва към летателни изпитания преди пускането му в експлоатация и трябва да осъществи първите си полети в началото на 2020 г. Сега обаче компанията се стреми да осъществи първата доставка на 777X в началото на 2021 г.
Най-големият американски износител понижава и производството на 787 Dreamliner до 12 самолета месечно за близо две години от края на 2020 г., позовавайки се на напрежението в световната търговия.
преди 5 години Всичко около този проблем със софтуера на Боинг е доста странно. Щом става дума за бъг, който погрешно отваря задкрилките и ЩОМ става дума за такава компания от ранга на Боинг и в такава сфера като самолетостроенето, КАК въобще е възможно за 8 месеца да не отстранят проблема. Главата не ми го побира! Това е един програмен код, който не е повече от 500 реда. Като програмист съм абсолютно убеден в това, както съм убеден, че още в първия миг е било ясно точно къде е проблема на всички специалисти. Така, че в случая няма никакво разследване, сложно анализиране, взаимовръзки и т.н. Едва ли има tighly coupled code, който като термин означава - проблемната част от кода е тясно свързана с много други системи и друг код, който е трудно да се промени и е зависим. Има нещо гнило в цялата работа. Ако бяха европейци, някак бих си казал, ами да, те са си такива, бавни и бюрократични, но тук става дума за американска компания. отговор Сигнализирай за неуместен коментар