Въвлечената в криза със самолетите 737 Max авиокомпания Boeing се е сблъскала с други технически проблеми, този път по време на тестовете на бъдещия си самолет за полети на големи разстояния - 777Х, предаде AFP, като се позова на запознати източници. Тестовете за херметизация са част от процеса на одобрение на самолета, разказа пред AFP говорител на Федералното управление за гражданско въздухоплаване. Те целят да поставят самолета в условия, прехвърлящи действителните оперативни условия, за да се провери неговата надеждност, цялост и сигурност.
Тестовете в четвъртък вечерта са били преустановени и случаят се проучва, а екипът на Boeing се опитва да разбере на какво се дължи проблемът. Не става ясно дали аномалиите, наблюдавани по време на тестовете, ще доведат до отлагане на първия тестови полет на 777Х, предвиден на началото на 2020 г., предава БТА.
Според източник, запознат със случая, при тестовете, извършени в четвъртък вечер, е била изтръгната една от вратите на самолета, което рядкост. Тестовете са били последните от серия изпитания върху 777Х.
Самолетите 777Х трябва да транспортират между 400 и 425 пътници и вече са поръчани от осем авиокомпании, сред които и Emirats. Машината би трябвало да се превърне в конкурент на А350 на Airbis.
Самолетите на Boeing 737 Max бяха спрени от полети заради две катастрофи с общо 346 жертви за половин година. Но глобалните авиокомпании може би трябва да погребат надеждите си, че през четвъртото тримесечие ще могат да използват повторно самолета за средни разстояния Boeing 737 Max, след като американската федерална авиационна администрация (FAA) обяви, че специалният комитет, отговорен за повторното одобрение на популярния самолет, ще има нужда от повече време от първоначално планираното, за да вземе решение. Последното развитие в многомесечната сага според официални лица се случва, след като през август регулаторите в САЩ, Европа, Бразилия и други страни са заявили, че Boeing не е успял да представи технически детайли и да отговори на специфични въпроси за измененията в действията на компютрите, контролиращи полета на самолета 737 МАХ.