IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Приземяването на MAX 737 донесе загуба от 3 млрд. долара за Boeing

Компанията не е могла да достави нито един самолет от модела след приземяването му през март заради две катастрофи в рамките на пет месеца

16:50 | 24.07.19 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Най-големият самолетопроизводител в света Boeing обяви загуба от близо 3 млрд. долара през второто тримесечие на фона на затрудненията с продължителното приземяване на най-продавания модел 737 MAX, съобщава Ройтерс.
Книжата на компания поевтиняха с 1% в предборсовата търговия.

Компанията не е могла да достави нито един самолет от модела 737 MAX, откакто те бяха приземени през март след две катастрофи в Етиопия и Индонезия, при които загинаха 346 души в рамките на пет месеца.

Boeing обяви миналата седмица, че през второто тримесечие ще се наложи допълнителна тежест след данъци от 4,9 млрд. долара, като в сумата влиза и компенсацията, която самолетопроизводителят ще трябва да плати на авиокомпаниите за забавените доставки.

Базираната в Чикаго компанията полага усилия да възстанови доверието в най-популярния си самолет и обеща да премахне всякакви рискове чрез препрограмиране на софтуера на фона на натиска, на който е подложена да убеди операторите на MAX и глобалните регулатори, че отново е безопасно да се лети със самолети от модела.

„Това е важен момент за Boeing и ние оставаме съсредоточени върху трайните ни ценности за безопасност, качество и почтеност във всичко, което правим, докато работим да върнем безопасно 737 MAX на служба“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Денис Мюленбург.

По време на заседание по-късно днес инвеститорите ще пожелаят да получат информация за плановете на Boeing да увеличи производството, да подобри имиджа си сред пътуващите хора и да ограничи загубите. Те ще искат и повече подробности за отлагането на доставката на двигатели от General Electric за модела 777X.

Boeing съобщи, че първият й полет със 777X е отложен до началото на 2020 г. заради проблеми с двигателя, обявени миналия месец, докато настоящият план на компанията за първа доставка на клиентите в края на 2020 г. е изправен пред значителен риск.

Първоначално се очакваше 777-9 да извърши първия си полет през четвъртото тримесечие на 2018 г., а първата доставка до клиент да се осъществи през второто тримесечие на 2020 г., сочи планът за сертификация на Boeing, с който Ройтерс разполага.

Приземяването на 737 MAX предизвика трусове в индустрията и също така отложи доставките на новия модел на Boeing, който е с две пътеки и е предназначен за средния сегмент на пазара. Моделът, известен като NMA, е не само основен елемент в конкуренцията на Boeing с Airbus на доходоносния пазар на полетите на дълги разстояния, но също така е от основно значение за евентуалното развитие на заместник на 737, казват източници от индустрията.

Компанията съобщи, че ще публикува нови прогнози за 2019 г. в бъдеще, тъй като настоящите прогнози, които бяха замразени през април след двете катастрофи, не вземат предвид загубите в последно време.

Нетната загуба на Boeing през тримесечието до 30 юни достигна 2,94 млрд. долара спрямо печалба от 2,20 млрд. долара година по-рано.

Приходите от продажби са намалели с 35 на сто до 15,75 млрд. долара и също са под средните очаквания за 18,55 млрд. долара, сочат данни на IBES от Refinitiv.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:36 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още