Citigroup обяви ръст от 7% на печалбата си през второто тримесечие на 2019 г., след като по-ниските разходи и силното потребителско кредитиране са помогнали на банката от Wall Street да се справи с отслабналия си бизнес, свързан с търговията на капиталовите пазари, съобщава Ройтерс.
Нетната печалба на Citigroup е нараснала със 7% до 4,80 млрд. долара или 1,95 долара на акция през второто тримесечие на годината. За сравнение, през същия период на 2018 г. отчетената печалба беше 4,50 млрд. долара или 1,63 долара на акция.
През последното тримесечие е отчетен и еднократен ефект върху печалбата от 12 цента на акция, свързан с инвестицията на Citi в компанията за електронна търговия TradeWeb.
Приходите на финансовата институция са нараснали с 2% до 18,76 млрд. долара, а разходите са се свили с 2%. Анализаторите очакваха печалба от 1,8 долара за акция и приходи от 18,49 млрд. долара.
Кредиторът е намалил разходите си повече от очакваното, докато потребителското подразделение се радва на най-силното си второ тримесечие от 2013 г. насам.
Приходите на Citigroup от търговия на капиталовите пазари обаче се свиват с около 5% и това се превръща в тенденция, тъй като се случва за трето тримесечие поред. Сериозно намаляват и приходите на банката от звеното, предоставящо съвети, свързани със сливания и придобивания.
Citi е първата голяма щатска банка, която обявява резултатите си през тази седмица. Титаните от Wall Street JPMorgan Chase, Bank of America и Goldman Sachs се очаква да публикуват отчетите си по-късно през седмицата.