Американската авиационна администрация FAA откри нов проблем със сигурността в модела Boeing 737 MAX след двете смъртоносни катастрофи и глобалната забрана за полети.
Boeing трябва да реши новия проблем, преди джетовете да бъдат пуснати отново във въздуха, съобщава Bloomberg TV Bulgaria, позовавайки се на информация във в. Wall Street Journal.
Според вътрешни източници проблемът е открит при тестовете на симулатора. Дали той може да бъде отстранен чрез софтуерна актуализация, или едва чрез технически промени в самолета, все още не е ясно. Най-продаваният самолет на Boeing, 737 MAX, бе забранен за полети след две фатални катастрофи, които отнеха живота на повече от 300 души. Понастоящем групата променя автоматичната система за стабилизация (MCAS), за която се твърди, че е причинила катастрофите.
Органът не описва новия проблем по-подробно. Според WSJ проблемът със софтуера включва аварийна процедура, която ще се използва за противодействие на MCAS, ако тя се повреди, като погрешно бута носа на самолета надолу. FAA e идентифицирала проблема през миналата седмица по време на симулационните тестове, след като пилот от агенцията е определил, че процедурата отнема повече време, отколкото е приемливо за изпълнение.
Новият проблем е свързан със софтуер, който е оригинален за самолета, а не е свързан с ревизиите във връзка с проблемите на MCAS, които причиниха двете фатални катастрофи със 737 MAX.
Boeing заяви, че от FAA е било поискано да промени специфична характеристика на полетите чрез софтуерни корекции. „Boeing работи за решение на проблема и няма да представи самолета за сертифициране, докато не бъдат изпълнени всички изисквания на FAA“, пояснява компанията.
Новият проблем вероятно ще забави повторното пускане на 737: за него се твърди последно, че забраната може да бъде отменена този месец, но вътрешни източници сега поясняват, че първият тестови полет няма да се проведе преди 8 юли.
След това FAA ще се нуждае от поне две до три седмици, за да тества резултатите от него. Boeing заяви, че работи в тясно сътрудничество с FAA, за да върне MAX безопасно във въздуха.
Продължението на материала четете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.