Самолетната компания Boeing е разбрала през 2017 г. за дефект в светлинната аварийна сигнализация в пилотската кабина на самолетите 737 MAX, но е решила да отложи отстраняването му до 2020 г. Това разказаха американски конгресмени, предаде БТА.
Дефектната система за аварийна светлинна сигнализация предупреждава пилотите, когато два сензора, които измерват т. нар. ъгъл на атака на самолета, се разминават в данните. Погрешни данни за ъгъла на атака се смята, че са изиграли роля в двете смъртоносни катастрофи с Boeing 737 MAX в Индонезия и в Етиопия, в които загинаха общо 346 души. Заради тях самолетите от този модел бяха спрени да летят по целия свят, а в САЩ започнаха няколко разследвания. Това е и една от най-големите си кризи в над 100-годишната история на базираната в Чикаго компания.
Според конгресмените Питър де Фацио и Рик Ларсън през ноември 2017 г. Boeing е отложила за 2020 г. актуализиране на софтуер, което е щяло да коригира констатирания дефект. Едва след катастрофата в Индонезия през октомври 2018 г. този график е бил ускорен.
Компанията обясни, че е открила проблема през 2017 г., малко след като е започнал да доставя най-продавания си самолет 737 MAX на клиенти. Компанията не е информирала американското Федерално управление за гражданско въздухоплаване за дефекта до катастрофата с индонезийския самолет на превозвача Lion Air година по-късно, разказаха конгресмените.
Комисията по транспорта и инфраструктурата в Камарата на представителите на американския Конгрес изпрати писма до Boeing, доставчика му United Technologies и до Федералното управление за гражданско въздухоплаване с искане за предоставяне на повече детайли, посочва още БТА.
преди 5 години Елена май и представа си няма за разликата между повреда и дефект. отговор Сигнализирай за неуместен коментар