Boeing съобщи, че поръчките й през първото тримесечие са намалели почти наполовина, а компанията е доставила далеч по-малко самолети на фона на затрудненията, които изпитва заради приземяването в цял свят на най-продаваните й машини 737 MAX след две катастрофи, съобщава Ройтерс.
Общите поръчки, които са индикатор за бъдещото търсене, са намалели до 95 самолета през първото тримесечие спрямо 180 година по-рано. През март няма нито една нова поръчка на MAX, съобщава компанията.
Спадът на поръчките означава, че авиокомпаниите са възприели изчаквателен подход в момент, когато Boeing опитва да излезе от най-тежката криза в историята си.
Въпреки това компанията изпреварва европейския си конкурент Airbus, който миналата седмица съобщи, че е спечелил 62 големи поръчки през първите три месеца на 2019 г., но около 120 отлагания на поръчки са оставили компанията с негативни нетни поръчки.
През първото тримесечие доставките на 737 MAX са намалели с около 33%, а общият брой на доставените машини е спаднал с 19% на годишна основа до 149 самолета. Само 11 самолета MAX са били доставени през март.
Компанията замрази доставките на машината в средата на март след катастрофата на пътнически самолет на Етиопските авиолинии, който доведе до глобално приземяване на модела.
Доставките имат важно финансово значение за самолетопроизводителите, защото тогава авиокомпаниите плащат по-голямата част от парите.
Boeing съобщи миналия петък, че ще намали месечното производство на самолетите 737 MAX с 20% от средата на април, без да съобщава крайна дата на ограничаването на производството.
737 MAX е от основно значение за бъдещето на Boeing в битката му с Airbus. Американският самолетопроизводител започна да приема поръчки за машината през 2011 г. и достави първия си самолет MAX на Malindo Air, филиал на Lion Air Group, през май 2017 г.
Към момента на катастрофата със самолет на Lion Air през октомври миналата година имаше над 300 действащи самолета MAX и поръчки за още около 4600.
Базираният в Чикаго самолетопроизводител увеличаваше доставките на MAX, като моделът съставляваше близо половината от доставките през последните няколко месеца.
Книжата на Boeing поевтиняха с 1,4% до 369,50 долара в следобедната търговия.