Търговецът на дребно Target прогнозира, че печалбата за 2019 г. ще изпревари оценките на Wall Street, тъй като доброто представяне при онлай продажбите и по-големия поток от хора във физическите магазини са довели до по-добри от очакваните продажби през празничния период в края на миналата година, съобщава Ройтерс.
След новината акциите на Target поскъпнаха с 6% в началото на борсовата сесия в САЩ и в последствие ръстът на цената отслабна до 4%. От компанията засилиха предложенията си, свързани с онлай пазаруване, в опит да спечелят известно предимство пред Amazon и Walmart.
Базираният в Минеаполис търговец на дребно предлага безплатна двудневна доставка на стотици хиляди артикули, като заяви, че опцията „купи онлайн и вземи от магазина“ представлява три четвърти от онлайн продажбите.
„Водим амбициозна програма, за да трансформираме нашата компания и да стимулираме силен растеж“, коментира главният изпълнителен директор Брайън Корнел.
Онлайн продажбите на Target са нараснали с 31% през тримесечието. Трафикът в магазините пък е скочил с 4,5% през същия период.
„Стратегическите инициативи на Target очевидно дават резултат, а фокусът върху онлайн продажбите продължава да генерира впечатляващи печалби“, смята анализаторът от Moody’s Чарли О'Ший.
Инвестициите обаче са намалили маржовете на Target. Брутният марж на печалбата пада до 25,7% през четвъртото тримесечие спрямо 26,1% година по-рано.
Компанията прогнозира коригираната печалба за 2019 г. между 5,75 и 6,05 долара на акция, над очакванията на анализаторите за 5,61 долара на акция.
Акциите на Target са регистрирали ръст в цената с близо 10% за една година.