Американският търговски представител Робърт Лайтайзър заяви в сряда, че разглежда всички възможни средства за увеличаване на американските мита върху китайски превозни средства до 40% - толкова колкото са китайските налози върху произведени в САЩ коли, съобщава Ройтерс.
В изявление, в което критикува „нечуваните“ китайски мита, Лайтайзър посочи, че действията му са под ръководството на президента Доналд Тръмп.
Изказването на търговския представител бе направено само дни преди Тръмп да се срещне с китайския президент Си Дзинпин по време форума на Г-20 в Буенос Айрес.
В рамките на търговския конфликт между двете най-големи световни икономики митата върху автомоблния внос и от двете страни бяха увеличавани. САЩ повишиха налозите до 25% от предишните 2,5%. Китай на свой ред намали митата си до 15% за всички останали страни, но увеличи само тези за САЩ с нови 25%.
Китайският износ на автомобили за САЩ е относително ограничен. Страната е изнесла 53 300 автомобила за американския пазар през изминалата година и е внесла 280 208 коли по данни от китайския аналитичен център China Automotive Technology and Research Center.
Производителите на автомобили в световен мащаб вече предприемат действия за промени в производството си в опит да се справят с нарастващото търговско напрежение.
Volvo, който е собственост на китайската компания Geely, планира да премести производството на своя модел XC60 SUV за износ на американския пазар извън фабриката си в китайския град Чънду в шведския Торсланд.
Американският президент Доналд Тръмп отново засегна темата за увеличаване на митата върху автомобилния внос като цяло на 25%, съобщава Bloomberg.
Според държавния глава американските налози върху вноса на пикапи, в сила от 60-те години, са помогнали на местните производители да се наложат на пазара. По думите му подобна такса и върху леките коли би предотвратила решението на GM да затвори свои заводи в САЩ.
В туит той написа, че повече коли биха се произвеждали в САЩ, ако същите мита важаха и за вносните автомобили.