Онлайн разходите в САЩ по време на празничния сезон вероятно ще нараснат с 14,8% тази година до 124,1 млрд. долара. Това е много по-бърз темп от ръста от 2,7%, предвиждам за физическите магазини и подчертава преминаването на потребителите към интернет пазаруването, коментира Ройтерс.
Прогнозата бе представена днес от Adobe Analytics – подразделението за онлайн анализи на Adobe Systems. Компанията измерва сделките от 80 от най-големите 100 американски търговци на дребно и трилиони посещения на потребители в сайтове за търговия на дребно в САЩ.
Онлайн продажбите тази година ще спечелят от допълнителния ден между киберпонеделника и Коледа, което вероятно ще увеличи продажбите с 284 млн. долара, казва докладът.
Adobe прогнозира най-добрите дни за онлайн търговията, базирайки се цените в редица продуктови категории от предишни години. Денят на благодарността например вероятно ще бъде добър ден за купуване на спортни стоки, тъй като цените може да са с 13% по-ниски от средните през първите 10 месеца на годината. Черният петък ще бъде добра опция за покупка на телевизори, тъй като цените може да спаднат с около 22%.
Отстъпките при дрехите може да ги направят по-евтини с 22% от средните на 25 ноември, а цените на играчките вероятно ще бъдат с 19% по-ниски в киберпонеделника, показва докладът.
Празничният сезон през ноември и декември е критичен за търговците на дребно, тъй като тогава те регистрират по-голямата част от годишните си продажби и печалба.
Като цяло продажбите по празниците в САЩ от магазините и онлайн през 2018 г. ще се увеличат с между 4,3 и 4,8% спрямо миналата година, когато потребителските разходи стигнаха 12-годишен връх, посочва Националната федерация за търговия на дребно.
Според търговския орган ръстът на продажбите по празниците ще бъде по-висок от средното увеличение от 3,9% през последните пет години, но ще е по-бавен от миналогодишното повишение от 5,3%, когато потребителските разходи отчетоха най-големия си ръст от 2005 г.