Американският президент Доналд Тръмп настоява американските компании да обявяват финансовите си резултати само два пъти в годината вместо четири пъти, предава ВВС.
Тръмп съобщи, че е поискал от Комисията за ценни книжа и борси (SEC) да обмисли промяна на правилата, които изискат от компаниите да публикуват резултатите си всяко тримесечие. Това ще подобри „гъвкавостта и ще спести пари“, смята американският президент.
Някои анализатори разкритикуваха идеята, тъй като според тях това ще „държи инвеститорите в затъмнение по-дълго време“.
„В разговори с някои от водещите бизнес лидери в света попитах какво би направило бизнеса (работните места) още по-добри в САЩ. Спрете отчетите на тримесечие и въведете шестмесечна система, каза ми един от тях“, написа Тръмп в Twitter.
Той допълни, че е „поискал от SEC да проучи“ тази възможност.
Анализатори твърдят, че идеята компаниите да обявяват резултатите си по-рядко не е нова, като според някои това може да направи пазарите по-непрозрачни и по-волатилни при публикуването на финансовите данни след толкова дълъг период.
„Ако намалите прозрачността, включително честотата на отчетите, вероятно ще увеличите несигурността, която е враг на инвеститорите“, казва Робърт Филипс, директор на Per Sterling Capital Management.
„Ако давате на инвеститорите по-малко информация какво се случва, има риск от инжектиране на волатилност в цените на акциите, защото инвеститорите нямат точни указания“, допълва Стан Шипли от Evercore ISI.
„По-вероятно е да изненадате инвеститорите, когато обявявате резултатите си само два пъти в годината вместо на тримесечие“, допълва той.
Други анализатори обаче твърдят, че намаляването на честотата на финансовите отчети до два пъти в годината потенциално може да ограничи „късогледството“ в стратегиите на листнатите на борсата компании.
SEC изисква от листнатите на борсата американски компании да публикуват финансови отчети за тримесечие и на година, така че инвеститорите да бъдат информирани за финансовото им състояние.
Администрацията на Тръмп иска да намали бюрокращината, която според нея е отговорна за спада от 50% на компаниите, излезли на пазара в последните две десетилетия, включително смекчаване на някои от изискванията за разкриване на информация за листнатите компании и тези, които планират да станат публични.