Онлайн продажбите на Walmart нарастват с 33% през първото тримесечие спрямо година по-рано, като изглежда инвестициите в онлайн бизнеса и дизайна на уебсайта на компанията се отплащат, съобщават CNN Money и CNBC.
Инвеститорите бяха привлечени от тази цифра, в момент когато главният изпълнителен директор Дъг Макмилън преструктурира най-големия търговец на дребно в света, за да привлече по-млади и по-богати купувачи онлайн, конкурирайки се с Amazon.
„Променяме се отвътре, за да бъдем по-бързи и по-дигитални“, каза Макмилън в изявление.
През първото тримесечие онлайн растежът на Walmart се забави до 23%, след увеличенията от 50% и 60% през предходните две тримесечия. Спадът предизвика продажби на Wall Street в най-лошия ден за Walmart от 30 години.
Продажбите в общо 4 760 магазина на Walmart, които са били отворени поне една година, са нараснали с 2,1%, а трафикът се е увеличил с 0,8%. И двете цифри сочат, че купувачите продължават да се насочват към магазините на Walmart, които според компанията са на разстояние от 10 мили за 90% от американците.
Разширяването на Walmart в сектора за доставка на хранителни стоки за вкъщи и онлайн продажбите подкрепят отчетените ръстове. По данни на компанията клиентите, които пазаруват в магазините и онлайн, харчат почти два пъти повече, отколкото клиентите, купуващи само в магазините.
Печалбата на Walmart е намаляла с 1,6% спрямо предходната година, като тя беше принудена да намали цените, за да се справи с конкуренцията. Wall Street прие позитивно отчета на компанията, като акциите й поскъпват с 1% в предборсовата търговия.