В рамките на дебата за американските „наказателни“ мита върху чуждестранна стомана американският президент Доналд Тръмп загуби важен служител, като същевременно увеличи натиска и отправи тежки обвинения към Европа. Ако Европейският съюз (ЕС) наложи реципрочни мита, както предлага председателят наЕвропейската комисия (ЕК) Жан-Клод Юнкер за различни стоки, вариращи от тениски и уиски до мотори и стълби, то САЩ ще отвърнат, обяви американският държавен глава.
„Тогава ще начисляваме на колите им данък от 25% и, повярвайте ми, тогава те няма да издържат много дълго", каза Тръмп. „ЕС беше особено твърд към САЩ", каза Тръмп. „За нас е почти невъзможно да работим с тях и въпреки това те изпращат колите си и всичко останало в САЩ. ЕС не се отнася много добре с нас и това е много, много несправедливо положение“, поясни още Тръмп по време на съвместна пресконференция в Белия дом с шведския премиер Стефан Льовен.
През миналата седмица Тръмп изненадващо обяви намерението си да наложи мита от 25% върху стоманата и 10 на сто върху алуминия, внасяни в САЩ, за да защити местната металургия.
В отговор на това ЕС заяви, че подготвя ответни мерки за вносни американски продукти като мотоциклетите Harley Davidson, дънки и бърбън.
"Да правят каквото искат, но ако го направят, ще сложим едно голямо мито от 25 процента върху колите им и, повярвайте, няма да продължат да го правят дълго", заяви Тръмп.
"Като член на ЕС ми се струва важно да намерим начин да си сътрудничим със САЩ. Напълно разбирам мнението на президента, че трябва да мислим за собствените си страни", каза шведският премиер Стефан Льовен.
Тръмп ясно заяви, че има готовност за преговори, ако ЕС е готов да премахне търговските бариери. „Ако ЕС премахне някои от неговите ужасни препятствия, тогава можем да започнем да говорим", каза той. Той допълни, че не се плаши от търговска война. Това щяло да донесе по-малко вреди на САЩ, отколкото на други страни, които понастоящем имат търговски излишък със САЩ.
Тръмп се изказа по-малко от 24 часа преди срещата на европейските комисари в Брюксел, на която те следва да обсъдят контрамерки, които европейците да предприемат срещу американските наказателни мита. Комисарят по търговията на ЕС Сесилия Малмстрьом ще представи своите идеи пред органа в Брюксел.
Автомобилната търговия между ЕС и САЩ възлиза на около 10 процента от общия търговски обмен между двете страни, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители. САЩ е най-голямата дестинация за износ на коли от ЕС и са третият най-голям износител на коли в ЕС като стойност, равняваща се на 15 процента от общия внос в ЕС, добавя асоциацията, цитирана от DPA.
Малко по-рано стана ясно, че главният икономически съветник на Тръмп Гари Кон, който бе твърдо против решението на президента на САЩ да наложи мита върху вноса на стомана и алуминий, е подал оставка.
Всичко по темата четете тук!
преди 6 години Каквото и да си говорят САЩ губят конкурентност! Затова е цялата Тръмпоистерия с мита и всякакъв протекционизъм. А това как Тръмп обичал лесно да печели търговски войни ....е по-скоро израз на безсилие....очаква ги изолация и лавинообразна инфлация. Безумието Тръмп ще им струва скъпо....да не забравяме че Жириновски черпи за избирането на Тръмп с десетки кашони оригинално шампанско в Кремъл!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години определено има няква игра на лобистите тук, ако толкова иска да защити икономиката по логично е да сложи мита на продуктите от стомана и алуминий, а не на суровината ... щото така ще дигне разходите на всички производства с по голяма добавена стойност дето са в УСА, а немската печка (примерно) дето е от стомана няма да се обложи.... за алуминия важи същото ... Тези мита не вдигат ли разходите ... примерно на Боинг и го слагат в по кофти позиция спрямо Еърбъс ?. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години хммм ... заформя се някаква каша. вчера се загледах в статистиката на потреблението на стомана в усато. ще изтаковат обикновените хора чрез инфраструкторните обекти и жилищата. сигурно за висококачествената стомана и тази със специфични примеси ще има изключения. м/у другото това да защитават стоманодобивния сектор не им е за първи или втори път на щатите, там си имат много здраво лоби и традиция по темата :))) . и в интерес на истината в цял свят под една или друга форма държавите подкрепят рентабилните стоманодобивни предприятия, все пак те са гръбнакът на една здрава промишленост. като баланса е много фин , кога лежат на гърба на всички, кога си изработват нещата. и това с облагането на германските коли пак ще тегне на обикновенните хора , щото който си е купувал мерцедес пак ще си купи мерцедес :))) , със без 25% :))) . а х'американските трошляци са сравними с италианските по качество. а по интериор не могат да стъпят и на малкия пръст на VW :))) ... лични наблюдения от първо лице. сигурно меркел е отказала да чисти излишъка в търговията с уса с х'американски държавни облигации :))) и оръжия... даже заговори за възстановяване на военната индустрия в европа. мдаа , ще стане интересно... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Меркелова Германия захапва хурката откъм дебелия край. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "спори се"?не, напълно е ясно. Германиа ***. Щот при война САЩ ше я притиснат отвсекъде. Ше престанаш да си изнасят лесно смърдящите афтомобили и в китай и къде ли не. У сичките пазари, където това може да им носи печалба. дан говорми, че могът да си глобеват дойчето банката до базкрай. зарад токсичните ипотечни деривати. веднъж плати, ше плаща при секо повикване.УДРИ! ВОЙНА ДОКРАЙ! ШОУТО Е ГОУЕМО. ЕВАЛАРКАТА ТРЪМПИ, СВЕТЪ СТАНА САМО ЗА МЪЖЕ. ДИВИА ЗАПАД Е В РЕМИСИА. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Спори се кой ще понесе по големи вреди но фактът е че всички ще понесат вреди Може би затова Гари Коен напуска По добрия вариант е да се преговаря отговор Сигнализирай за неуместен коментар