Собственикът на British Airways IAG обяви днес, че проблемът с електрозахранването, който доведе до отмяната на стотици полети миналия месец, вероятно ще струва около 80 млн. паунда заради изгубени приходи и разходи за настаняване, смяна на резервациите и компенсации на хиляди пътници, съобщава Bloomberg.
Данните са базирани на първоначална оценка, а базираната в Лондон IAG ще представи на пазара актуализирани данни за точната цифра своевременно, каза главният изпълнителен директор на групата Уили Уолш на годишната акционерна среща в четвъртък.
„Това бе ужасяващо изживяване за много от клиентите ни и наистина съжаляваме“, каза Уолш в Мадрид, добавяйки, че „пътниците на British Airways ще бъдат компенсирани възможно най-скоро“.
Поне 75 хил. пътници не успяха да излетят в продължение на три дни от 27 май, след като компютърните системи на британския превозвач се сринаха. Уолш по-рано заяви, че сривът се е случил, след като инженер е прекъснал електрозахранването в център за данни в близост до летище Хийтроу в Лондон, а повторното включване е довело до претоварване.
Главният изпълнителен директор каза, че независимото разследване по срива напредва и добави, че нищо не предполага, че инцидентът е свързан с усилията за намаляване на разходите, наложени от шефа на British Airways Алекс Круз, или от тенденцията към аутсорсинг на някои дейности към по-евтини доставчици.
Оценки на Citigroup сочат, че разходите може да достигнат 100 млн. евро – 40 млн. евро загубени приходи и 60 млн. евро компенсации за клиентите.