Германската верига за търговия на дребно Aldi обяви, че ще инвестира допълнителни 3,4 млрд. долара в разширяването на бизнеса си в САЩ. Целта е да бъдат отворени нови магазини, чийто брой трябва да достигне 2500 през 2022 г. В момента Aldi разполага с 600 обекта по-малко, но конкуренцията в страната става все по-ожесточена, след като друга германска верига - Lidl, обяви, че навлиза на американския пазар. Тя ще отвори първите си обекти в три щата, като възнамерява да увеличи броя им до 100 до края на годината.
Графиката показва, че Aldi и Lidl (движеща сила за бизнеса на концерна Schwarz Group) са водещите дискаунтъри за търговия на дребно с хранителни стоки.
Генерирайки сериозен успех в Европа, концепцията бавно се засилва и в САЩ. Въпреки че имат незначително влияние върху пазара в САЩ, германските компании са сред шестте най-успешни търговци на дребно в света според скорошно проучване на Deloitte. Магазините за сериозни намаления все още са нишов сектор в САЩ на фона на глобалния тренд. Докато се разрастваха във Великобритания, Aldi и Lidl унищожиха пазарния дял на местните британски хранителни вериги и намалиха маржовете им. Допълнителната конкуренция обаче понижи цените за потребителите.
Въпреки че Lidl е известен само с магазините си за продажба с отстъпка, компанията планира да промени магазините си в САЩ спрямо европейската им версия. Според Business Insider Lidl Stores вероятно ще бъдат хибриди между дискаунтъри и обикновени супермаркети. Основните характеристики ще бъдат по-големи магазини от тези на Aldi, по-добро и бързо обслужване на клиентите, по-голямо разнообразие от продукти и цени под тези на обикновените супермаркети. Очаква се Lidl и Aldi да бъдат ожесточени конкуренти в бъдеще, като и двете вериги планират да отворят 2000 обекта в САЩ до 2020 г.
Най-големите играчи в сектора по продажби (в млрд. долари за 2015 г.)
You will find more statistics at Statista