Американската компания за медицинско оборудване Abbott Laboratories получи „зелена светлина“ от американските власти за придобиването на своя конкурент St. Jude Medical. Aмериканската Федерална комисия по търговия (FTC) e одобрилa трансакцията, която се оценява на 25 млрд. долара, но при определени условия, предава Ройтерс. Abbott вече се е съгласила да продаде две части от бизнеса си, пояснява комисията, цитирана от Ройтерс.
Със сделката Abbott възнамерява да подсили своето поделение за технологии за сърдечната медицина, като по този начин се изправи по-уверено срещу големите си конкуренти в тази сфера Medtronic и Boston Scientific.
Още през ноември Европейската комисия разреши сливането при същите условия – продажба на два по-малки бизнеса.
Компанията ще продаде поделение за съдова медицина на St. Jude и бизнеса за управляеми обвивки при сърдечни катетеризации на Abbott на базираната в Япония Terumo. През октомври Abbott заяви, че дружествата ще продадат някои от своите медицински поделения на Terumo за около 1,12 млрд. долара като стъпка към приключване на сделката.
Съдовите устройства за затваряне се използват за изолиране на малки дупки, направени в артерията, за да се предотврати кървене след коронарна ангиограма (специален рентген, използван за преглед на това дали коронарните артерии са блокирани или стеснени). Управляемите обвивки се използват, за да подпомогне поставянето на специални катетри в сърцето.
St. Jude е под сериозно напрежение, след като продавачът на дребно Muddy Waters и изследователската фирма MedSec Holdings заявиха през август, че устройствата ѝ за сърце (кардиостимулатори) имат дефекти, които ги правят уязвими за кибер атаки. St. Jude отрече обвиненията и заведе дело срещу двете фирми.
През октомври компанията заяви, че е наредила на лекарите да прекратят имплантирането на нейния сърдечен пейсмейкър, позовавайки се на съобщения за проблеми с електронното отчитане на данни, причинена от неизправност на батерията, което може да изложи пациентите на риск.
Abbott от своя страна свива част от бизнеса си и се съсредоточава върху своите сърдечно-съдови устройства и бизнеса за диагностика, продавайки своето поделение за медицинска оптика на подразделение на Johnson & Johnson за 4,3 милиарда долара по-рано тази година.
В началото на годината Abbott придоби конкурента си Alere за 5,8 млрд. долара, за да се превърне в лидер на бързо разрастващия се пазар на моментни диагностични медицински тестове, които ускоряват лечението. Американският концерн, чиито продажби на диагностични продукти през 2015 г. достигнаха 4,6 млрд. долара, обяви, че тези продажби ще скочат до 7 млрд. долара след приключване на сделката.
Abbott е самостоятелна компания от 2013 г. насам, когато се отдели от AbbVie. През 2014 г. компанията продаде бизнеса си с производство на генерични лекарства на Mylan и оттогава среща трудности да постигне ръст на продажбите на останалите си продукти, които освен средства за диагностика включват бебешките храни Similac и енергийните напитки Ensure. През миналата седмица компанията публикува по-слаби от очакваното финансови резултати за последното тримесечие.