Кредитните карти се радват на все по-засилен интерес заради бонусите, които предлагат, но всъщност друг метод за плащане е предпочитан от мнозина в САЩ, когато става въпрос за плащания – дебитните карти.
По отношение на честотата плащанията с дебитни карти изпреварват броя на трансакциите, извършени с кредитни карти, показва наскоро публикуваният доклад на Федералния резерв „Payments Study 2016“ (Изследване на плащанията през 2016 г.), посочва MarketWatch.
Данните показват, че американците са направили 69,5 милиарда плащания с дебитни карти през 2015 г., в сравнение с 33,8 милиарда трансакции с кредитни карти (Федералният резерв анализира трансакциите, използвайки данни от финансовите институции и платежни компании, включително картови мрежи).
По-ранни проучвания показват, че дебитните карти са предпочитани при по-малки покупки, дори и за тези на стойност под 5 долара. Делът на притежателите на дебитни карти, които ги използват за малки по размер плащания, достига 27% през 2016 г., което представлява увеличение от пет процентни пункта от 2014 г., показва изследване на CreditCards.com.
В същото време за първи път през 2016 г. потребителите по-често са плащали с карта, отколкото на ръка, по данни на изследователската компания Euromonitor International.
По отношение на сумите в долари обаче американците използват кредитните си карти за по-големи покупки. Потребителите са похарчили общо 3,2 трлн. долара с кредитните си карти през 2015 г. в сравнение с почти 2,6 трлн. долара с дебитни карти. Сумата и при двата вида карти нараства със 7% на година между 2012 и 2015 г.
В същото време изследването показва, че дългът на средното американско домакинство от кредитни карти е около 16 хил. долара, което е с 10% повече в сравнение с преди 10 години.
Някои по-млади американци са особено склонни да използват кредитни карти. Американският президент Барак Обама подписа специалния Закон за кредитните карти през 2009 г., който затруднява потребителите под 21 години да кандидатстват за кредитни карти. Около 65% от поколението на т. Нар. millennials ((родените между 1980 г. и 2000 г.) има поне една кредитна карта в сравнение с 78% от американците от поколението X (родените в края на 60-те и през 70-те ) и 83% от поколението на бейби бума, показва проучване сред около 3000 възрастни на изследователската компания Gallup през 2015 г.