Доналд Тръмп е дал 10,8 млн. долара за собствената си кампания за президент на САЩ през последните три месеца на миналата година, коментира POLITICO. Това представлява 80% от цялото финансиране на кампанията му, сочи доклад, подаден в неделя във Федералната избирателна комисия.
Като цяло милиардерът (и шоумен), чиято невероятно добре представяща се кампания за номинация от страна на републиканците се фокусира върху идеята, че няма как да се корумпира заради богатството си, е дал под формата на заем или дарение 12,8 млн. долара за кампанията. Това е около две трети от общо 19-те млн. долара, които кампанията му е привлякла до момента – сума, много по-малка от тази на други опасни кандидати.
Първенецът сред демократите Хилари Клинтън, например, е привлякла 112 млн. долара, а сенаторът от Тексас Тед Круз, който е втори след Тръмп сред републиканците, е получил 47 млн. долара за кампанията си.
Тръмп обаче няма нужда да харчи пари като повечето традиционни кандидати, за да достигне избирателите. Той се възползва от вълната медийно отразяване, което му позволява да води дебата почти от момента, в който влезе в надпреварата в средата на юни.
Оттогава насам той е похарчил само 12,4 млн. долара, като се е възползвал от 6,9 млн. долара през последните три месеца на годината, сочи отчетът към Федералната избирателна комисия.
Значителна част от тази сума – 940 000 долара, са изхарчени за дреболии, включително табели, стикери, значки, тениски и шапки. Всъщност около 450 000 долара, или почти 7% от разходите на Тръмп през четвъртото тримесечие, са отишли за шапки, вероятно за вече емблематичните шапки с лозунга на Тръмп „Направете Америка велика отново“ (Make America Great Again).
Това са повече средства, отколкото са били вложени за стратегическо консултиране например (281 000 долара) и почти колкото сумата, заделена за консултиране по региони (551 000 долара) и фонда за труд и работна заплата (518 000 долара).
Изключително нетрадиционните разходи в кампанията му обаче вероятно ще повдигне въпроси за това дали тя е създала достатъчно силна инфраструктура, за да превърне натрупаната енергия в гласове за него.
Според екипа на кампанията той обаче не се нуждае толкова силно от инфраструктура заради органично генерирания ентусиазъм към него.
Междувременно стана ясно, че американският милиардер Джордж Сорос е дарил 6 млн. долара за президентската кампания на бившия държавен секретар на САЩ Хилари Клинтън, която е начело сред кандидатите демократи в борбата за президентския пост, съобщи телевизия CNN.
85-годишният Сорос, който е един от най-известните донори на Демократическата партия, предал щедрата сума в подкрепа на кампанията на Клинтън още през декември м.г., но това стана известно едва сега, след поредната публикация на сведенията за средствата, събрани от предизборния щаб на бившата първа дама.
През 2008 г. Сорос, чието състояние, по данни на Forbes, се оценява на близо 25 млрд. долара, активно подкрепяше президентските амбиции на тогавашния сенатор Барак Обама.
През януари в предизборния щаб на Клинтън съобщиха, че тя е успяла да събере благодарение на своите привърженици над 110 млн. долара пожертвования. Местни медии коментират, че бившият държавен секретар харчи пари за предизборна агитация с почти същите темпове, с които ги събира, оставяйки далече зад себе си в този план всички останали участници в надпреварата, както републиканци, така и демократи. През третото тримесечие на 2015 г. предизборният щаб на Клинтън изразходва 25,8 млн. долара. У нея обаче дори след това останаха неизразходвани близо 33 млн. долара и тази сума оттогава се увеличи в пъти.
Главният съперник на Клинтън сред демократите - сенаторът от Върмонт Бърни Сандърс, е събрал за кампанията си в края на миналата година над 70 млн. долара.
преди 8 години Фризурата е страшен, той е нащо момче .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар