Най-голямата американска животозастрахователна компания MetLife Inc. планира да отдели значителна част от бизнеса си на дребно в САЩ от своята основна дейност. Според дружеството регулаторната среда го е подтикнала да вземе подобно решение, пише Ройтерс.
MetLife размишлява върху различни подходи за разделянето на бизнеса на дребно, измежду които първично публично предлагане, продажба или отделяне в нова компания. Бизнес звеното продава застраховки „Живот“ и други финансови продукти в САЩ, като носи една пета от печалбата на MetLife.
В момента MetLife води правен спор с федералните регулаторни органи, определили компанията като системно важна финансова институция през 2014 г. Това определение, създадено след финансовата криза, означава, че регулаторите считат дружеството за твърде голямо, за да фалира, а това създава задължение за MetLife да държи по-голям капитал.
Главният изпълнителен директор на MetLife Стивън Кандъриан коментира, че изоставащите продажби на дребно рискуват да доведат до нуждата от покриване на по-строги капиталови изисквания, които могат да влошат значително конкурентното предимство.
Ако MetLife реши да листне сегмента като отделно дружество, ще внесе проспект след приблизително шест месеца.
Новата компания може би ще бъде ръководена от вицепрезидента Ерик Щайгервалт, който няма да включи някои части от бизнеса на дребно в САЩ, измежду които пълния набор от животозастраховки.
По данни на компанията от края на септември 2015 г. новото дружество би представлявало 20% от оперативната печалба на MetLife с активи за приблизително 240 млрд. долара.
Растежът на ритейл бизнеса на MetLife изостава, като сегментът отчете оперативна печалба от 523 млн. долара през третото тримесечие, или с 33% по-малко спрямо същия период на миналата година. През второто тримесечие растежът на оперативната печалба се забави до 2% от 12% преди година.