За търговците на дребно и потребителите пазаруването по Коледа е период на истинска лудост. Близо 50% от продажбите през сезона се случват в десетте дни преди Коледа, твърди Националната федерация на търговците на дребно в САЩ. Това включва и Супер събота - съботата преди Коледа, която миналата година успя да измести по резултати Черния петък, превръщайки се в най-големия ден за пазаруване в рамките на сезона, твърди ShopperTrack, която следи посещенията на купувачите в обектите на над 1200 търговци на дребно, пише Wall Street Journal.
В една година, белязана от не толкова силен Черен петък и увеличение на онлайн поръчките, седмицата преди Коледа се оказва от решаващо значение, тъй като търговците се опитват да привлекат купувачите да напазаруват в последната минута.
Въпреки че празничният сезон започва доста преди Черния петък, купувачите чакат до последната минута, надявайки, че търговците на дребно ще свалят още цените, смятат анализатори. Близо 60% от потребители, запитани от компанията за маркетингови проучвания NPD Group, твърдят, че не са купили половината и повече от нещата, които са планирали за Коледа. Бройката е с 50% повече спрямо тази от същия период миналата година.
“Наблюдаваме някои намаления на популярни стоки в последния момент”, твърди Трейси Грегорски, вицепрезидент, отговарящ за маркетинга в MarketTrack.
Така например Best Buy продава Apple Watch Sport със сто долара отстъпка. В рамките на Черния петък намалението беше само с 50 долара, твърди говорителят на компанията. J. C. Penney продава Lego Crazy Action Contraptions Kit за половината от обичайната му цена, коментира говорителят на фирмата.
През целия празничен сезон търговците на дребно разчитат на по-големите отстъпки, за да насърчат продажбите. Използването на промоции се е увеличило с 23% по време на четирите седмици до 12 декември, в сравнение със същия период година по-рано, твърди DynamicAction, фирма за софтуерни анализи, която е разгледала онлайн продажби за над 5 млрд. долара.
Въпреки предизвикателства като необичайно топлото за месеца време и силния долар, които доведоха до по-малко покупки от страна на туристите в САЩ, продажбите изглежда обичайно ще се повишат преди Коледа.
Разходите, направени в търговски обекти, от 1 ноември до 14 декември, скочиха с 2,4%, което е с 1,8% повече спрямо същия период миналата година според FirstData. Тя е анализирала 1,3 млн. плащания в магазини за целите на проучването си.
Онлайн продажбите са допринесли за големия растеж на общите продажби, коитомежду 27 ноември и 15 декември се оказаха с 13,6% повече спрямо същия период през 2014 г., твърди ChannelAdvisor.
United Parcel Service, FedEx и Американските пощенски услуги се очаква да доставят над 1,5 млрд. пратки тази година. Това е с 10% повече спрямо миналата година. Но обемите вече са по-големи от очакваното, което доведе до забавянето на част от доставките, защото мрежите им не можеха да се справят.
Но продажбите във физически магазини никак не се представят добре. Те се свиха с 5,8% между 1 ноември и 14 декември, а трафикът на хора в тях спадна с 8%, посочва RetailNext. Физическите магазини ще имат шанса да наваксат през тази седмица, като се има предвид, че голяма част от търговците на дребно ще намалят в понеделник цените на доставките на онлайн поръчките до Коледа, коментира StellaService.