IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Coca-Cola и Pepsi се конкурират за инвестиция в Chobani

Производителят на гръцки йогурт може да бъде оценен на 3 млрд. долара

19:18 | 13.10.15 г. 2
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

PepsiCo и Coca-Cola водят преговори за инвестиране в производителя на гръцки йогурт Chobani. От своя страна последният се надява, че тази сделка може да го оцени на 3 млрд. долара, включително дълга, предава Ройтерс, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.

Преговорите показват как гигантите в индустрията с безалкохолни напитки се опитват да разширят дейността си, на фона на бавния растеж на сектора в с газирани напитки, и да навлязат в бързо развиващия се пазар на здравословни продукти в САЩ.

Chobani твърси стратегически инвеститор, който да ѝ помогне да разшири своята верига за доставки, дистрибуция и географския отпечатък на нейните популярни продукти като Flip, който комбинира обикновен йогурт с различни вкусове, допълват източниците.

Сделката е в процес на договяване и условията могат да се променят, като не е сигурно, че Pepsi или Coca-Cola ще постигнат споразумение с компанията. Други фирми също водят преговори с Chobani за потенциална инвестиция, посочват източниците, пожелали анонимност, защото въпросът е конфиденциален.

Chobani и Coca-Cola отказват да коментират въпроса. Pepsi не е отговорила веднага на запитването за коментар.

Базираната в Ню Берлин, Ню Йорк Chobani е основана през 2005 г. от турския имигрант Хамди Улукая, който е неин мажоритарен собственик и главен изпълнителен директор.

Въпреки че нейният йогурт е станал една от най-добре продаваните гръцки марки в САЩ, Chobani среща проблеми с развитието си. Фирмата за дялово инвестиране TPG Capital ѝ даде заем в размер на 750 млн. долара миналата година, за да ѝ помогне да се справи с финансовите си проблеми.

Pepsi и Coca-Cola пък познават сектора с млечни продукти. През 2012 г. Pepsi започна да продава йогурт чрез джойнт венчър с германската компания Theo Müller. Тази година Coca-Cola започна национална дистрибуция на млечен продукт, наречен FairLife, който е създаден от джойнт венчър със Select Milk Producers. Pepsi пък има по-широко портфолио от Coca-Cola в сферата на снаксовете и закуските. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:49 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
bgMan
преди 9 години
Недей да бъркаш "йогурт" с кисело мляко. Йогурт-а е протеини на прах смесени с вода, киселото мляко е подквасено истинско натурално мляко.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
outsider1
преди 9 години
Горещо препоръчвам на госпожа Кирилова да намери как се превежда на български думичката "йогурт".. Иначе новината бива..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още