Best Buy Co отчете по-добър от очакваното резултат за първото тримесечие въпреки спада спрямо година по-рано, подпомогнат от силните продажби в САЩ на широкоекранни телевизори, телефони и други технологични устройства, предава MarketWatch.
Компанията публикува печалба от 129 млн. долара, или 36 цента на акция, в сравнение с 461 млн. долара, или 1,31 долара на акция, за същия период на предходната година. Изключвайки еднократните ефекти, нетната печалба на акция достигна 37 цента.
Приходите пък спаднаха леко до 8,56 млрд. долара от 8,64 млн. долара година по-рано.
От Best Buy уточниха, че резултатът за тримесечието включва разходите за преструктуриране в размер на 178 млн. долара.
Анализаторите, анкетирани от Thomson Reuters, прогнозираха печалба от 29 цента на акция при приходи от 8,46 млрд. долара.
Приходите от външни пазари спаднаха с 22%, засегнати от валутните изменения, консолидирането на канадските магазини и продължаващото слабо търсене на електроника в Канада.
Печалбата на Best Buy надхвърли прогнозите въпреки цялостното отстъпление на приходите благодарение основно на намаляването на разходите. През март търговецът на дребно заяви, че има за цел да понижи с още 400 млн. долара разходите си през следващите три години.
По-късно през март Best Buy заяви, че ще затвори своята канадска верига Future Shop, за да съсредоточи вниманието си върху местното си едноименно звено. Американският търговец на дребно заяви в четвъртък, че е затворил 66 магазина Future Shop, като 65 от тях е превърнал в Best Buy.
Ходовете идват, след като компанията предупреди, че слабото търсене на потребителска електроника и намаляването на цените ще натежат върху продажбите за първото полугодие, повишавайки инвеститорските притеснения за дългосрочната рентабилност на веригата.