С нов и разширен спасителен план американската верига за бързо хранене McDonald's възнамерява да намери отново пътя към растежа.
Новият главен изпълнителен директор на концерна Стив Истърбрук обяви, че ще опрости структурата на компанията, намалявайки бюрокрацията, така че тя да може по-бързо да се приспособява към промените във вкусовете, предаде Ройтерс. Целта е да се създаде едно „модерно, напредничаво предприятие за бургери“, заяви той в 23-минутно видео обръщение, разпространено в интернет.
Корпоративната структура е твърде неефикасна, добави директорът. „Реалността е, че представянето ни напоследък е лошо. Числата не лъжат", заяви Истърбрук, който оглави концерна на 1 март.
Досега ходовете на Ийстърбрук в САЩ включват план за повишаване на заплатите на служителите на McDonald's, усилия за ограничаване на употребата на антибиотици в пилешкото месо, тестване на целодневни продажби – продукти за закуска, обяд и вечеря, както и създаването на специални пилешки сандвичи и рибени бургери. Усилията обаче доведоха до гнева на някои франчайзополучатели.
За да засили ефективността си, McDonald's преструктурира подразделенията си в четири групи: основен пазар в САЩ, международни водещи пазари като Австралия и Великобритания, пазари с бърз растеж като Китай и Русия и останалата част от света.
Компанията ще се насочи по-силно към вслушване в клиентите, опростяване на дейността на заведенията и подобряване на репутацията на предлаганата храна, подчерта ръководителят на веригата.
Планира се също така съкращаване на разходи на стойност 300 млн. долара до около 2017 година. Веригата уточни, че все още е твърде рано да се определи как свиването на разходите ще засегне работните места.
Ще бъде увеличен също така делът на заведенията на McDonald's, работещи по споразумения за франчайз - от 81 на сто до 90 процента през идните четири години.
Плановете за реформи бяха обявени на фона на засилената конкуренция от редица други марки и признанието на компанията, че не успява да бъде в крак с промяната във вкусовете. Продажбите в Азия понесоха тежък удар след спор около водещ доставчик миналото лято, а бизнесът в Европа е слаб. Миналата година печалбата на компанията се понижи с 15 процента.
McDonald's посочи също така, че ще удвои до близо 700 броя на заведенията, които ще бъдат закрити тази година.
Инвеститорите реагираха предпазливо на плановете, а в предборсовата търговия акциите се обезцениха с 0,5%.
Преди дни McDonald's оповести по-значителен от очакваното спад на печалбата през първото тримесечие на фона на валутните въздействия и таксите за преструктуриране, въпреки че приходите отговориха на очакванията на Wall Street. Като цяло McDonald's отчете печалба от 811,5 млн. долара, или 0,84 долара на акция, в сравнение с 1,2 млрд. долара, или 1,21 долара на акция, година по-рано - спад от над 30%. Резултатите включват 0,17 долара на акция, свързани с отписвания и преструктуриране и 9 цента на акция, свързани с отрицателни валутни изменения. Приходите спаднаха с 11 на сто до 5,96 млрд. долара.
Още видеа гледайте на сайта на ТВ Bulgaria On Air
преди 9 години Компании които тровят хората не трябва да съществуват,а хората сами ще помогнат като не купуват *** отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И за технологии! Замразяване и "шоково" размразяване на храната! Плюс свръх подотовка на продукта! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Най-голямата несправедливост в научния свят е, че на McDonald's още не са дали Нобелова нахрада по химия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар