Най-голямата в света компания за доставки UPS увеличава значително печалбата си през първото тримесечие благодарение на увеличението на цените си.
Нетната печалба се е увеличила в периода между януари и март с 12,6 на сто в сравнение с предходната година до 1,03 млрд. долара, заяви конкурентът на Deutsche Post във вторник. С това концернът успя да надмине прогнозите на анализаторите.
В последните месеци UPS трябваше да осъществи сериозни инвестиции в домашната си мрежа за доставки, след което концернът стартира програма за икономии и повиши цените си.
Сега UPS отново е на печалба и е напът да постигне целите си, подчерта главният изпълнителен директор на концерна Дейвид Абни. Въпреки това приходите от продажбите са почти в застой до 14 млрд. долара (ръст от едва 1,4%). В това отношение компанията, която оперира в целия свят, пострада и от силния долар.
Компанията обяви и смяна в топ мениджмънта си. Дългогодишният финансов директор Курт Кюн минава в пенсия, а мястото му заема Ричард Перец, който работи в компанията от 1981 г. UPS бе принудена да инвестира 500 млн. долара в родната си мрежа за доставки, след като през 2013 г. компанията не успя да се справи с истински наплив от колети и пратки по Коледа. Пострадаха финансовите резултати и имиджът на компанията.
Сега обаче компанията трябва да се настрои за по-сериозна конкуренция преди всичко в Европа заради FedEx, която възнамерява да погълне холандския концерн TNT.