Monsanto Co обяви, че неговата печалба е отстъпила с 15% през тримесечието до края на февруари. Причина за това са намалелите продажби, по-малкото засети декари от земеделските производители и по-силният щатски долари, съобщава The Wall Street Journal.
Най-голямата компания за семена в света по продажби е изправена пред предизвикателства от страна на фермерите, които затягат коланите си на фона на резкия спад в цените на реколтата.
За фискалната година, приключваща през август, Monsanto посочи, че очакваната печалба на акция отива към долния край на предишната прогноза за 5,75 до 6 долара на акция. Това е благодарение на намаляването на царевичните насаждения и засилване на долара.
Базираната в Сейнт Луис компания също така посреща критика от страна на потребителите заради своите биотехнологични храни (ГМО). Monsanto също така води борба срещу класификацията на Световната здравна организация на своята търговска марка хербицид като потенциален канцероген.
През последното тримесечие продажбите на царевицата за посев и други продукти са спаднали с 15% до 2,91 млрд. долара. Monsanto заяви, че компанията продължава в правилната посока, за да задържи или увеличи своя дял на брандирана царевица във всеки голям пазар въпреки спада в засадени декари царевица.
Като цяло Monsanto отчете печалба за тримесечието, което приключи на 28 февруари, от 1,43 млрд. долара, или по 2,92 долара на акция. Година по-рано данните са 1,67 млрд. долара печалба, или по 3,15 долара на акция.