Американските авиокомпании започват битка за привличането на високоплатежни клиенти, пише SF Gate.
American Airlines например ще инвестира над 2 млрд. долара, за да направи своите самолети по-приятни за пасажерите. Със средствата ще бъдат направени модернизации на някои от сегашните самолети на компанията – модели на Boeing и Airbus, както и ремонт на чакални по летищата и достъп до интернет по международните полети.
От своя страна основният конкурент на компанията – Delta, планира да се откаже от традиционните две класи – икономична и бизнес (първа), в кабината на самолета и да въведе пет класи. Авиокомпанията ще предложи нови екстри за пасажерите в икономичната класа, които плащат повече от пътуващите с по-евтините тарифи.
Промяната в Delta ще започне от 1 март 2015 година. Сред новите екстри са предложения за по-добра храна на борда, която в момента се сервира за първа класа, по-удобни седалки и други подобрения за клиентите.
Модернизацията не се отнася само до международните полети – JetBlue Airways например ще сложи седалки, които се превръщат в легла за първа класа и на трансконтиненталните си полети в САЩ.
През последните месеци авиокомпаниите успяват да генерират добри приходи благодарение на увеличеното търсене на услугата им и падащите цени на енергийните източници. Така билетите стават по-евтини, а компаниите успяват да натрупат необходимите им средства за новата си политика, коментира изданието.