Веригата магазини Best Buy обяви в четвъртък, че планира да продаде своя изпаднал в затруднения китайски отдел Five Star. Купувач ще бъде местната Zhejiang Jiayuan Group и сделката ще позволи на американската компания да се фокусира върху бизнеса си в Северна Америка, предава Ройтерс.
Най-голямата верига за продажба на потребителска електроника в света не оповести финансовите условия за продажбата на 184-те си магазина в Китай.
Best Buy се опитваше да се справи с китайските си конкуренти в един пренаселен пазар. И други американски фирми се оплакват, че работата в страната става все по-голямо предизвикателство.
„Продажбата на Five Star не подсказва подобно действие в Канада или Мексико. Напротив, това ни позволява да се фокусираме дори повече върху бизнеса ни в Северна Америка“, заяви главният изпълнителен директор на компанията Хюбърт Джоли.
Джоли потвърди, че Best Buy ще продължи да инвестира в частния си лейбъл в страната. Китайския бизнес на Best Buy донесе около 4% от общите продажби в последната финансова година, приключила на 1 февруари.
От Jiayuan Group не са отговорили веднага на исканията за коментар.
Best Buy напуснаха европейския пазар миналата година. Компанията продаде дела си в Carphone Warehouse Group за по-малко от половината от първоначалната си инвестиция. По това време мнозина анализатори смятаха, че компанията трябва да обмисли и напускане на китайския пазар.
Сделката, която подлежи на регулаторно одобрение, се очаква да приключи в първото тримесечие на фискалната 2016 г.