Конгломератът на легендарния инвеститор Уорън Бъфет Berkshire Hathaway се е споразумял да придобие бизнеса с батерии Duracell от Procter & Gamble в сделка, оценена на 4,7 млрд. долара, предава Wall Street Journal.
Според условията на сделката, която се очаква да приключи през втората половина на 2015 г., Procter & Gamble ще получи парите в aкции, собственост на Berkshire Hathaway. P&G уточнява, че ще запише счетоводен разход от 28 цента на акция за текущото тримесечие във връзка с продажбата.
Berkshire е петият по големина акционер в Procter с близо 2% от капитала, според данни на FactSet.
"Винаги съм бил впечатлен от Duracell, като потребител и като дългосрочен инвеститор в P&G и Gillette", коментира Бъфет. "Duracell е водеща световна марка с топ продукти, които ще се впишат добре в рамките на Berkshire Hathaway", добавя той.
P&G обяви през октомври, че се опитва да се раздели с Duracell като част от по-голям план за освобождаване с до 50% от марките си, с цел опростяване на бизнес профила й и ускоряване на продажбите.
През август P&G заяви, че ще се съсредоточи върху 70 до 80 от най-печелившите си потребителски марки, като междувременно търси начини да се освободи от 90-100 по-малки.
Поделението за батерии е пазарен лидер с годишни продажби за 2,2 милиарда долара, но слабият му растеж не се вписва в стратегията на P&G за по-фокусирана компания.
Procter & Gamble, която произвежда праховете Tide, пелените Pampers и кожните кремове Olay сред много други, се опитва да се концентрира върху някои от най-големите си марки, за да подобри рентабилността при новия главен изпълнителен директор Ей Джей Лафли, който замени Боб Макдоналд миналата година, след като инвеститорът активист Бил Акмън натискаше за промени в компанията. Лафли преди това управлява P&G в периода 2000-2009 г.