Печалбата на Kraft Foods Group Inc. през третото тримесечие се стопява с 11%, след като американският производител на пакетирани храни увеличи цените, за да компенсира по-високите разходи за суровини, предава MarketWatch.
Компанията оповести печалба в размер на 446 млн. долара, или 74 цента на акция, което е по-малко от спечелените преди година 500 млн. долара, или 83 цента на акция.
Приходите са нагоре с минималните 0,1% до 4,4 млрд. долара. Приходите от основна дейност – изключвайки сливанията и влиянието на валутните курсове – се покачват с 0,9%. Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха печалба на една акция от 74 цента при приходи от 4,47 млрд. долара.
Ръководството на Kraft, под чиято шапка са брандовете Oscar Mayer, Maxwell House, Velveeta, Kool-Aid и Jell-O, бе принудено да увеличи цените на някои продукти, измежду които на сирената и мляното кафе, за да отговори на по-високите цени на суровините.
Освен това слабото потребителско търсене на всякакви продукти – от зърнени закуски до десерти – се отразява на продажбите на всички американски производители на пакетирани стоки. Хранителните компании се борят и с конкуренцията, но и с натиска на инвеститорите да подобрят маржовете.
Припомняме, че в края на 2012 г. Kraft Foods Group отдели бизнеса си със закуски и сладки изделия в отделна компания - Mondelez International Inc.
През тримесечието приходите от продажби на безалкохолни напитки се повишават с 0,5% до 628 млн. долара, което се дължи на по-скъпото кафе. Оперативната печалба пък скача близо двойно заради по-ниските разходи за реклама.
Сегментът за производство на сирена увеличава приходите с 1,6% на годишна база до 937 млн. долара заради по-високите цени. Същевременно оперативната печалба намалява с 16% заради по-високите разходи за производство.
Бизнесът с охладени храни добавя 3,4% към приходите до 908 млн. долара, докато оперативната печалба се увеличава с 21% отново заради по-високите цени.
Приходите в поделението за закуски и десерти се стопяват с 6,7% до 512 млн. долара, а оперативната печалба – с 8,2% заради по-ниски обеми и цени.
Акциите на Kraft Foods Group поевтиняха с 0,6% до 56,91 долара след края на търговията на Wall Street снощи. От началото на годината те са увеличили стойността си с 5,6%.